onsdag 13 augusti 2008

Punka, regn och väldigt roligt


Lika mycket som Henke är spurtkung så är Kajsa punkakung. Efter att ha fått låna diverse pinaler av snälla killar (allt är i säkert förvar och återfås vid nästa onsdagsspurt) så måste jag säga att jag kände mig lite nervös för hur vi, eller Kajsa rättare sagt, skulle klara av att fixa punkteringen innan mörkret kom. Jag vet av erfarenhet hemifrån (du är bra på andra saker Dan) att en punkalagning kan ta sisådär ett par timmar, men för Kajsa sa det bara schjoff och så var saken fixad på två minuter. Och under tiden så fick jag och Anna en högkvalitativ lektion och massa smarta tips, tack för det Kajsa! Synd, synd att jag inte hade mobilen med mig för det hade kunnat bli fina steg-för-steg-bilder men eftersom min sadelväska inte var tillräckligt ”racer” enligt vissa så får man ju dra ner på lasten till förmån för att se chic ut ;)

// Amelie

5 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt att du är igång och postar gumman!

Kajsa sa...

tack till er som lånade mig punkalagningskittet! vem är jag skyldig en slang? klantigt att inte ha med mitt eget! det lär inte hända igen.

Kajsa sa...

måste även tillägga att det var en mycket trevlig runda i övrigt! tack för det amelie och anna!

Sarah sa...

Jag är imponerad Kajsa! Visste självklart att du skulle klara det galant, men nu tror jag att du även har inspirerat andra att testa på punktering ett par gånger. Det kan bara göra nytta!

Anonym sa...

Tusen tack Amelie och Kajsa för den trevlig premiärturen (för min del alltså;)) och tack Kajsa för tipsen Amelie och jag fick om både punktering och växling!