onsdag 13 augusti 2008

Rekord






Vi satte nytt deltagarrekord igen! Helt fantastiskt. Ingen har kraschat än. Det kommer att hända, men det är bra att vi skjuter på kraschen så långt det går. "Klock-Marcus" från Helsingborg dök upp. Marcus satte respekt i gänget direkt med finfina tatueringar på armarna och snusdosan på plats. Carsten från Bara kom med sin störtsköna Giant. Fredrik körde för första gången och vi andra dreglade över De Rosan. Martin från Bike Pro kom med en Casati och cyklade jättefint. Vi har mycket att lära av Martin när det kommer till spurter. Spurt-Henke gjorde ingen besviken såklart. Fantastiskt kört som vanligt. Idag fick jag gåshud för första gången under en runda. Och nej, det var inte mina två tredjeplatser som var orsaken till detta. Gåshuden kom när Johan UC tog hem Alp´d Brofäste. Jag såg Johans näve i luften och gåshuden var ett faktum. Team Solde körde fint. Johan tog återigen hem spurten på femman. Mäktigt.
Team Solde kände att det gick alldeles för fort ut till första spurten. Vår tanke är att den sträckan ska vara en social catch-up där man i normal puls ska kunna samtala med den man ligger bredvid. I dag kändes det lite väl hetsigt. Till sist, Kajsa, det gick bra med punkan? Kändes inte helt rätt att lämna er faktiskt. Vi får ta upp det på nästa möte hur vi gör med punkteringshändelser.

11 kommentarer:

Snarkus sa...

Oh yeah! Fan vad kul det är att cykla!

Delavega sa...

Bra och viktigt inlägg, Stenis. Håller med dig helt o hållet.
Måste även tillägga att det har hänt något med din cykling. Du ser fantastisk stark ut i spurterna.
Keep up the good work! Och Carlström, när ska någon ta dig på femman? Aldrig hoppas jag. Bra jobb, teamkamrater!

Anonym sa...

vill tacka för en go kväll kommer att göra om det så fort jag får tid! var ju även nöjd med att jag inte gick helt lott lös ur dramat. det var ju även det som var mitt mål.
tack än en gång. om ni har vägarna förbi helsingborgs trakten så kan jag nog skrapa fram nån go runda any day!
/mackan

johan sa...

Tack för de fina orden, Dan the Man!

Formkurvan går enbart uppåt änsålänge. Det är ju dock en bit kvar till Spurt-Henkes nivå.

Tack för ikväll!

Johan C sa...

Fint Delavega! Femman är min spurt. Lång och gnetig och många fina hjul att ligga på. Saknade dock den långa raden av röda dräkter, men det ordnade sig ändå!
Vi får inte glömma att det faktiskt är en social tillställning med vissa tävlingsinslag! Det blev en liten hormonöverdos idag, men det var kul!
Det var fler johan än UC Johan som var heta idag och då menar jag inte jag själv utan Johan Norell som knep en spurtseger på trean idag. Gott jobb!!!

Kajsa sa...

jodå, punkan var hyfsat snabbt fixad. tack till er som lånade ut saker att laga den med! vem är jag skyldig en slang?

annars är jag inte alltför imponerad över er killar på dagens cykling. det måste väl ändå finnas tid att vänta den stund det tar att laga en punka, eller?! om ni inte kan tänka er att vänta blir det generellt svårt för oss tjejer att hänga med eftersom vi inte cyklar lika snabbt och då ser jag ingen anledning för mig att komma. ett teamsnack om hur detta ska funka i framtiden skulle uppskattas!

Anonym sa...

Lite mitt fel att jag sa att det var ok att ni kunde cykla, ivriga som ni var. Så det tar jag på mig. Visste liksom inte riktigt vad som gällde...

Anonym sa...

Tack för en fin runda igår, bra uppslutning.

En sak som jag har märkt är att nu när vi blivit ganska många så har klungkörningen, när vi kör rulle/kedja blivit något av ett enda stort kaos. Det verkar inte riktigt som om alla vet hur man kör kedja.
Alla MÅSTE kunna detta annars blir allt fel. En annan ska som jag också har märkt är att kedjan ofta blir väldigt bredd och ibland tar upp halva körbanan, känns inte säkert. Kolla denna länken om klungkörning så gör vi ett nytt försök nästa onsdag att köra i samlad trupp...
http://cykelmotion.se/gruppcykling.html

Jag håller med Kajsa, jag förstod aldrig riktigt varför vi skulle dra iväg så snabbt. Jag hade nog känt mig lite övergiven... Tycker att vi from nu alltid väntar på alla vid ev punkteringar.

Hörde ett rykte om en runda på fredag eftermiddag. Stämmer detta?

Kajsa sa...

inte på något sätt ditt fel amelie! vad annat kan man säga när 30 hormonstinna killar otåligt står och hoppar i pedalerna...

ser fram emot förbättrad klungkörning och ökad sammanhållning nästa onsdag ;-)

espressobiker sa...

Jag håller med Henke, klungkörningen måste bli bättre. Alla måste gå med runt i kedjan, det kan inte vara så att två-tre personer skall dra hela tiden. Håller man sig dessutom nära framförvarande cyklist blir det inte så tungt i vinden.
Det sättet vi bör köra ut till första surten och mellan spurterna är tvåpar.
Kolla här för bra illustrationer

Läs även CK Lunedis träningspolicy där står mycket om tecken och hur man kör tvåled.

//Ola

Emma sa...

Bra inlägg och bra kommentarer! Jag instämmer och ser framemot nästa onsdag, då vi även får nöjet att kanske intro en ny medlem...Vi måste ju visa henne vår bästa sida (precis som ni gjorde med mig, kommer aldrig glömma den första onsspurt jag var med på!)