onsdag 6 augusti 2008

Satan, det börjar ju bli mörkt ute!





21 pers mötte upp vid rondellen. Något färre än vad teamets magkänsla sade innan start. Vi kanske trissar upp oss själva. Upptrissningen och taktikmötet i förrgår gav utdelning. Många poäng till teamet idag även om vi inte rådde på Spurt-Henke som gjorde en riktigt bra spurtrunda idag. Det är en mäktig känsla att se när Henke ställer sig upp på pedalarna och trycker på. Erik har inte känt sig helt hundra de senaste dagarna vilket resulterade i att kroppen inte svarade till 100%. Dock var han som vanligt "terrieraktig" i sin körning och plockade fina poäng. Dagens upplevelse var när teamets taktik på spurt fem gick helt enligt planerna. Johan Carlström kunde rulla in på en första plats efter att delavega, Blixten och jag tömt oss tidigare på sträckan. Peter från Carft var med och körde idag. Jag tror jag aldrig träffat någon som är mer sympatisk än Peter. Kul! Vi hämtar väldigt mycket inspiration från vår storebror uppe i Borås, Pro Tour. Utan Pro Tour tror jag inte vi skulle ha någon "Onsdagsspurt". Tack vare inputen från Borås körde vi för första gången med poängkort idag. Korten delas ut efter varje spurt vilket gör att hela klungan måste stanna upp, vilket är bra, och var och en som har kommit på pallen på spurten får ett poängkort. Jag tycker det funkade helfint idag. Till nästa gång ska vi dock utöka korten till att gälla de fem första platserna istället för de tre första som varit gällande hittills. Med andra ord blir det ännu roligare och mer att kämpa för. Nu behöver man inte bli besviken för att man kommer fyra 6 gånger i rad. Sedan är det ju det här med ljuset på kvällarna. Idag var det mörkt när vi kom fram till rondellen igen. Inte bra, inte bra. Vi måste tidigarelägga spurten nästa vecka. Vi kommer att flagga på bloggen rejält men redan nu kan ni ställa in er på att stå vid rondellen klockan 19 nästa vecka. Skralt med damer idag. Kajsa enda tjej. Det ryktas om att halva damlaget är på seglingssemester i Stockholms skärgård. Jag säger då det. Lagfotot blev suddigt idag ser jag. Inte behöver man väl ha blixt när man ska ta kort i mörker?

8 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Den gråa lådan som ni ser på en av bilderna kommer från dopingcentralen. Henke får gå in där efter varje runda och lämna ett litet gult prov. Det har varit negativt varje vecka.

Dan Stenqvist sa...

By the way, Johan sitter nog i detta nu och pysslar med sammanställningen av poängen.

Anonym sa...

Tack för de fina orden Dan, de värmer och tack för hyllningen vid Alpe de Brofäste det värmde också. Stort att ni hyllar en åkare utanför ert eget team på det sättet!
En Efterlysning: Var tog Micke vägen? Trodde han skulle försvara ledningen med allt han hade...
Nästan så att man blir lite orolig.

Anonym sa...

Bättre fly än illa fäkta...

Skämt åsido, det är kul att man är saknad - men jag var under hela dagen på seminarium uppe i Halmstad och hann inte ner. Stort grattis till övertagandet av min gamla gula, Henke! :)

/M

Anonym sa...

Tack för en riktigt rolig tur igår. Det var en perfekt mix mellan skön stämning och hårda spurter, jag hade hur kul som helst och ser fram emot att dyka upp fler gånger!

Vad jag dock inte riktigt förstår är hur poängräkningen funkar. Jag var bitter hela kvällen igår över att jag inte lyckades skrapa ihop en enda poäng i spurterna, men till min förvåning ståtar jag med 8p i resultatlistan. Gör mig vis någon!

För övrigt har ni väl inte missat att första etappen av Ride of Hope (till förmån för Barncancerfonden) går mellan Lund och Halmstad på lördag, startar kl 9.00. Kolla in www.rideofhope.se, det kanske blir bergspris på åsen!

Johan C sa...

Gott att ha er med Magnus! Vi hoppas på en lika fin laginsats av Lunedi nästa vecka som det var av Team Solde igår!!!
Poängställning var det ja. Det är inte så svårt som det verkar. Vi utgår från antal deltagare. Igår var det 20 st. Den som lyckas samla ihop mest poäng under de sju spurterna blir veckans spurtprins/prinsessa. då får han/hon lika många poäng som antal deltagare. igår 20 p den som kommer två 19 tre 18 osv. De som inte tar några poäng får de poäng som blir över. igår blev 8 uppmuntringspoäng. Närvaro ska belönas! Ses på onsdag!

Dan Stenqvist sa...

Tro det eller ej Johan, men jag tror jag börjar fatta poängen jag med.

Dan Stenqvist sa...

Tro det eller ej Johan, men jag tror jag börjar fatta poängen jag med.