lördag 9 augusti 2008

Grappa + Franco 4 Ever




Den här helgen slår alla rekord på hur trevligt man kan ha i ett cykelteam. Det är bara så....himla massa kärlek. I alla fall, idag körde vi ner till Skanör i ett högt tempo. Markus aka Snarkus körde röven av oss på ditvägen med sin nya De Rosa (stålram). Det är verkligen så himla roligt att Markus har kommit igång med växlar. Markus kör som bekant enväxlat utan frihjul normalt. Väl hos Aldo serverade Erik med hjälp av Hanna fantastiskt kaffe och Franco stod för maten. Aldo bjöd på en liten grappa innan avfärd hemåt igen. Den värmde skönt sades det (jag som är dalmas har Gunde som idol och var ytterst restrektiv med grappan, dock smuttade jag lite på delavegas). Personligen körde jag en av mina bästa rundor någonsin och hade extremt bra ben idag. Jag tog hem båda spurterna (Erik är alltid snäll mot oss andra och låter oss vinna) och kände mig oerhört stolt när jag fick låna Mattis gröna tröja i helt rätt storlek. Nu ska vi ha ett litet möte på Tempo för att diskutera framtid. Vi får extremt mycket gjort denna vecka.

9 kommentarer:

Blixten sa...

Det händer saker hela tiden. Är det något Ni snackat ihopa att ta alkoholen när jag inte är med? Har Annika skvallrat?
Vi hade ett rätt bra tempo från Vellingerondellen, jag och de andra.
UC-Johan som ler hur fort man än kör, Chris som är helt oberörd, hur fort man än kör.
Själv hade jag riktigt fint Wassbergsstuk redan innan vi var ute ur Vellinge. Flåsig, svettig, skäggig med snor som satt klistrat i min nya mustasch. Respekt hela vägen hem.

Matti sa...

Ett ord, smärta. Fan va ni körde! Kändes som det var första gång jag var ute o körde(i och för sig är det länge sedan jag tränade, kan vara det!). Tack Anders för att du tog min vind när det blåste som mest. Trots allt så var det grymt roligt att vara ute med er. Kärlek...

Carsten sa...

Trevligt att möte så fint selskap på Aldo. Nu får jag kolla om benene är klar til det höga tempot i (proffs-) teamet...!

Dan Stenqvist sa...

Otroligt bra krigat Matti. Carsten, vi syns på onsdag klockan 19 vid rondellen!

johan sa...

Blixten, du körde grymt stabilt på hemvägen, ju! Högt, segt tempo.

Tack för en fin runda alla, även om det bara blev halva sträckan för mig.

Snarkus sa...

Vilken underbar dag!

Jon sa...

För en löjligt stor summa så kan Pista Malmø tänka sig att sälja sin stjärnåkare Markus till Team Solde.
Eventuellt ett byte mot livstids gratiskaffe på Solde...

Dan Stenqvist sa...

Jon, Markus är faktiskt värd hur mycket som helst. Vilken jäkla åkare. helt sjukt. Jag har aldrig sett någon dra på så tunga växlar förut.

Snarkus sa...

Kalla mig Ullrich - Jan Ullrich!