måndag 18 augusti 2008

Spurt-Henkes rapport från Kungsbacka!!

Spurt-Henke har varit och rekat banan inför helgen. Läs nedan.

"Var i kungsbacka i helgen på bröllop. Har även varit där ett flertal gånger innan men aldrig granskat terrängen genom ett cykelöga. Direkt efter att vi kört av motorvägen och kommit in på de mindre vägarna i Kungsbacka så ser jag ett flertal cyklister som är ute och tränar i det kuperade landskapet. Det har aldrig riktigt slagit mig innan just hur pass kuperat det är här! Det finns inte många platta sträckor här inte. Dan kommer nog stortrivas, vi andra kommer nog få lida. När vi så på söndagen ska återvända till platta Skåne så ser jag en syn som ger mig en ångestattack, ett tjugotal till utseendet väldigt snabba cyklister är ute och tränar i backarna. Såg dem bara väldigt snabbt men det såg starka ut.
Det ska verkligen bli roligt och spännande att köra detta race! "

7 kommentarer:

Anonym sa...

Henke!
Vi har backträning på torsdag. 5ggr uppför backen i Minnesberg. Häng med!
/Mårten/

Anonym sa...

Yepp jag hänger på, var träffas vi?

Anonym sa...

Södervärn(cykelaffären) 17:30?
/Mårten/

Anonym sa...

Låter bra. Var ligger Minnesberg? Hur långt är det dit? Jag antar att vi cyklar dit...

Anonym sa...

Söder om Svedala.Rundan finns utlagd på Cyklistens hemsida.

http://www.klubbencyklisten.nu/

/Mårten/

Johan C sa...

Erik höjde också ett varnande finger om att det kommer att bli en tuff resa. Ska bli spännande!! Bra rekat henke.

Anonym sa...

Ja det är tufft där i gbg.