torsdag 28 augusti 2008

Bengtsson - Borås egen spurt-Henke

Pro Tour är moder till onsdagsspurten. Onsdagsspurten är moder till att blomman spurt-Henke står i full blom och njuter som mest av solen. Vi i team Solde vill ta lite av äran att spurt-Henke numera skriver feta sponsorkontrakt. Nåväl, i Borås och på protour finns också en spurtkung, han heter Robban Bengtsson och är en rackarns explosiv cyklist. Inte nog med det, han är oxå en fin kille. Team Solde kommer nu jobba på att få till en spurtduellrunda mellan dessa två explotionsfenomen. Det finns 2 sportkanaler som visat intresse att köpa rättigheterna till att sända denna giganternas kamp. Håll i hatten vad de skulle lura på varandra. Ingen drar en meter, Henke sticker, bengtsson följer, henke stannar, bengtsson kontra attackera etc etc och så håller det på i 8 spurter. Vilken total underhållning! Vi återkommer med mer info då teve dealen är i hamn. Hursom helst, jag hoppas att alla ni som läser denna blogg någon gång i era liv får äran att spurta mot eller med Bengtsson, ni lär få svårt att följa men det spelar ingen roll, det är en upplevelse ändå.

Så här ser han ut, avslappnad, glad och solbränd.
Bengtssons berömda blick, när han vrider lite så där på huvudet och ser lurig ut är det 0,01 sek kvar till attack

Bengtsson bakifrån. Denna bild är dock tagen på en av bergsetapperna då Bengtsson alltid vilar.
Photo by; F.Lindström

14 kommentarer:

Johan C sa...

Vi längtar att få se Bengtsson på Onsdagsspurten. Vi gillar fina personer!!

Dan Stenqvist sa...

Bengtsson4Ever! Vad kör du med för cykelmärke Bengtsson?

Anonym sa...

Erik du är för skön! Jag antar utmaningen...dock på ett villkor. Det är att du är min uppdragare! Ok?
Dan som du ser så döljer jag cykelmärket på alla bilder och det beror på en konflikt med min cykelsponsor. Ni får gissa märket innan jag avslöjar det!
/Bengtsson

Anonym sa...

Klart man vill mäta krafterna med den bäste.

Anonym sa...

Jag tycker att det ser ut som en Giant? Mitt öga är vältränat men man har ju haft fel förr?

Erik A sa...

Den bäste ska ha det bästa så det bör vara en Colnago?

Anonym sa...

100% Giant.

Anonym sa...

anonym & spurt-Henke hade rätt. Grattis! Jag köpte en Giant enbart för att Idol-Mattias kör en. Erik..jag tittade på en Colnago men hade tyvärr inte råd att lösa den. spurt-Henke vad kör du på?
/Bengtsson

Anonym sa...

Meddela när duellen äger rum, detta vill man inte missa. Bengtsson e riktigt giftig när det nalkas sprint o nu då med Grym-Erik som uppdragare... puh...
Har tyvärr inte fått äran att cykla med Spurt-Henke ännu men vad man hört e han riktigt giftig... Vem ska Spurt-Henke ha som uppdragare?? Fullständigt omöjligt att säga hur detta ska sluta!!

Mvh Grym-Eriks o idol-Mattias uppdragare på ProTour.

Erik A sa...

Det här blir bara bättre och bättre. Känner dock plötsligt att mina knän börjar skaka av nervositet då jag får ansvaret att dra upp Bengtsson, håll i hatten. Ja du spurt-Henke, vem ska du ha som uppdragare. Pallar Tompa trycket?

Dan Stenqvist sa...

Sjutk spännande detta!

Johan C sa...

Spurt-Henke du kan tyvärr inte räkna med någon ur team Solde. Vi får se om det inte blir en tredje part inblandad i duellen. Ni får akta er för tåg på insidan med rödklädda cyklister och då menar jag inte trakto pullers!!!

johan sa...

Jag är med och utmanar! Jag får dra fram mig själv..

Anonym sa...

Jag kör på en Wilier Izorad 07:a
med Pro stealth styre, Sram rival komponenter, LOOK trampor, Mavic hjul, Selle italia sadel.

Ang uppdragare så har jag ingen, Tompa brukar hjälpa mig men han jobbar ju som bekant varannan onsdag så jag kan inte lita på hans hjälp till 100% Men det brukar lösa sig ändå, jag får improvisera...
Erik får man väl räkna som hjälpryttare deluxe, typ som Stijn de Volder är/var för Tom Bonnen...