onsdag 9 juli 2008

totalställning Onsdagsspurten

Det kommer inom kort ligga ett fönster med totalställningen på Onsdagsspurten, men tills dess blir det i inläggsform.

Prinssessor:

1. Kajsa       8p
2. Sarah      7p
3. Emma     4p
3. Anna       4p

Prinsar:

1. Henke      28p
2. Tompa     21p
3. Micke       19p
4. Olle           17p
5. UC Johan  14p
6. Johan C     13p
7. Coach         12p
8. Ola             10p
8. Mattias     10p
10. Johan N    9p
11. Matti          7p
11. Fredrik      7p
11. Björn          7p
14. Max            6p
15. Erik            1p 

15 kommentarer:

Johan C sa...

Bra Jobb Kajsa. Lite oroad med dubbelt Pelton i topp!

Dan Stenqvist sa...

Känns blytungt att vaea utan poäng! Blixten, är du med oss? Vart är du? Saknar dig.

Dan Stenqvist sa...

Vi bör ha en diskussion angående när "Onsdagsspurten" ska ha sin sista spurt. Jag tycker att första november är ett bra datum. Tycker någon att det ska ligga tidigare?

Anonym sa...

Jag tycker vi kör så länge det är körbart - klart är iallafall att minst en tävling måste gå i ruskväder.

F.ö. tycker jag att sista etappen ska kortas lite (till krönet).

/M

Dan Stenqvist sa...

Vå får köra en omröstning här på bloggen huruvida den sista spurten ska kortas. Jag kommer inte ihåg hur det ser ut säkerhetsmässigt om vi lägger den på krönet. Man vill ju gärna ha fri sikt om vi ligger 6 pers i bredd...

Johan C sa...

Jag är på Mickes spår. Vi kan väl avvakta lite och se hur det ter sig. Känns tråkigt att stå i minusgrader i slutet på oktober med lite snö i luften.

Alpe de Brofäste tycker jag är fantastisk. Den känns rättvis. Däremot tycker jag att vi får lägga in en extra spurt emellan spurt 2 och 3. Ner mot T-korsningen. Blir ganska tätt med 2:an men det är bara positivt med lite mindre återhämtning.
Vad säger tävlingsledaren, Dan? Ska vi ut och spraya lite?

Dan Stenqvist sa...

Jag älskar att spraya. Helt riktigt med en till spurt mellan 2:an och 3:an.

espressobiker sa...

Spurten upp till Brofästet bör kortas till krönet för att ge bättre utslag till fördel för de med kraft uppför.

Så länge man håller sig i höger körfält ser jag inga problem med sikt.

Erik A sa...

Förhoppningsvis kommer vi ner ett stort gäng från Borås veckan efter att protour slutar, det innebär med andra ord den 17:e september. Ni får inte sluta innan det är allt jag försöker säga.

Den stora frågan är oxå när onsdagsspurten Malmö kommer och gästspelar på protour i Borås. Det vore väl något?
Ola du får gärna köra lagtempot i mitt namn;-)
Sist men inte minst, Grattis Henke. Du är inte bara snygg, du är stark oxå.

Anonym sa...

Kan någon med inläggsmöjlighet lägga in en kallelse till torsdagstempot ikväll? Det surrades om det igår - ligga och tokpressa en och en från Klagshamn hela varvet till toppen.

/M

Anonym sa...

Någon som är sugen på cykla idag (torsdag) 18:00 rondellen?
Anmäl intresse...

Johan C sa...

Jag är sleten idag henke. Kroppen behöver lite vila efter 3 dagar i sträck! kör hårt!!

Sarah sa...

Jag tycker att spurtstarterna kan bli tydligare. Ett plastband på nån stolpe eller nåt. "-Har spurten startat?" "-Nej, inte ännu." Jag förstår nu att det bara var taktik....

Det bör även vara hjälmtvång på rundorna.

Johan C sa...

Fint sarah med lite kritik. Det behöver vi!
Såklart det är hjälm tvång. Pratade med Markus under rundan igår. Så från och med nu ingen hjälm ingen Onsdagsspurt!! Trodde det var självklart!
Jag och Dan ska ta fram sprayburken i helgen så det inte blir några missförstånd var spurterna startar och slutar!!

Anonym sa...

Hej alla i Teamsolde tyvärr blev det ett missförstånd av mig. Var inte uppdaterad i Onsdags utan kom på er gamla tid 19.15.

Om ni vill prova på och Tävla på riktigt så går det att lösa en engångs licens och köra i sportklassen eller kom och titta på våra tävlingar. Sturup Raceway GP (14/7), Ringen-loppet (19/7) och Elisedals GP (20/7). För mer info kolla på www.ckringen.se