lördag 19 juli 2008

Siljan Runt











I förrgår skedde det. Jag och Amelie körde Siljan Runt i regn, åska, sol och köld. 12,8 mil stod mätaren på när vi packade in cyklarna i Volvon vid kyrkan i Leksand. Amelie "Downhill" Olofsson klockades på en maxhastighet på 65,7km/h mellan Mora och Rättvik. Det blev en tuff etapp runt sjön. Det började ösregna efter ca 3 mil och vi fick kämpa mot väldigt kalla regndroppar. I Mora satt vi och skakade på en vrålsunkiga pizzeria och medan vi väntade på maten stack Amelie in på Intersport och köpte nya strumpor och ett par armvärmare. Efter Mora slutade det att regna och vi fick en underbar sträcka ner till Rättvik. Fika i Rättvik och cykelsnack medan vi laddade inför den ljuvliga slutspurten ner mot Tällberg och Leksand. Vid Tällberg fick vi sällskap av "Jocke från Njurunda" som hade spottat oss i Mora och fick cykelabstinens. Vägarna i Dalarna är helt otroligt fina att cykla på. Träningsläger här uppe är inte så tokigt för teamet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag har ett sk teflonminne krävdes det mycket surfning innan jag hittade rätt adress till bloggen. Kul sida med mycket intressant att läsa. Jag kommer och kolla in er sida i framtiden.
Tack för sällskapet.

//Jocke, Njurunda (Sundsvall)

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt att du hittade hit Jocke! Jag får tacka för en trevlig sträcka tillsammans! Hojta till när du är i Malmö och vill cykla.

Erik A sa...

dan, jag bara väntar och väntar och väntar på att inbjudan till dalarna ska komma. jag är isf all in. Otroligt starkt jobbat!

Dan Stenqvist sa...

Det hade varit roligt att göra något i Dalarna nästa sommar. 12 pers är inga problem att få in på Utsiktsvägen...

Johan C sa...

Låter fint med träningsläger på dalarnas vackra vägar!

Blixten sa...

Sitter PB-randen på armen?! I så fall är jag imponerad

Johan C sa...

Träningsläger?! Jag tar för givet att Siljanrunt är ett av våra mål nästa år! Grymt trevligt hade det varit. Jag tror att tjejteamet kan bli riktigt heta tills dess./Emma