onsdag 9 juli 2008

Onsdagsspurtsrekord









18 laddade cyklister idag på onsdagsspurten. En fröjd att komma till turbinen idag att se så mycket folk. Med så många i klungan gör att farten kommer upp en hel del. Spurterna gick i mycket högre fart idag för några veckor sedan.
Vem ska stoppa Henke att bli sommarens spurtkung. Han var ostoppbar idag. Fint lagjobb från Team Pelton med Tompa som hjälpryttare. Underbart att se! Coach var uppe och gav Henke en värdig match men räckte inte riktigt till. Bra jobb Coach!
Bland damerna var det den rutinerade Kajsa som tog kommandot direkt, men blev snuvad på guldmedaljen när Anna (Onsdagsspurts premiär idag) kommer oerhört starkt på Alpe de Brofäste och det blev delad tron på denna veckas spurt.

Annars: Trevligt att se Johan Norell på cykeln. Gott att se Fredrik och Anna hela vägen från Kävlinge på onsdagsspurten, barnvakt nästa vecka?
Annars2: När ska Dan få sluta tidigare för att få vara med. Om jag hade varit din arbetsgivare hade jag släppt dig direkt utan att städa. Vi behöver dig. Team Solde blöder!!



5 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt att så många kunde cykal idag. Dock är jag orolig över mig själv och min egen form. Kan det vara mina tändstickor till ben det är nåt vajsing med? Jag har inte en suck när drevet går.

Johan C sa...

De må vara små Dan men det finns gott om krut i dem. Jag längtar tills du ska köra en hel runda Dan.

Anonym sa...

Det var kul att få cykla med er. Tyvärr dyker vi inte upp nästa vecka. Den dagen ägnas åt en 54 km lång ultralöpning från Ekerödsrasten till Röstånga. Kämpa på.

Anna & Fredrik

Snarkus sa...

Jag sitter och letar växlad komponentgrupp till ramen där hemma som var tänkt att bli en fixie till...

Johan C sa...

Stort Markus. Varför ha en växel när man kan ha flera?