måndag 7 juli 2008

Kvällsrundan

En liten nätt kvällsrunda blev det. Söderut mot brofästet, ner mot Klagshamn och vidare på "onsdags-spurts-rutten". Det blev ett snitt på 28,41 och max på 39 km/h. Känns grymt! Det var det fortaste jag cyklat. Det är tacksamt att vara nybörjare, jag slår ju nya rekord hela tiden! Nästa gång ska jag absolut över 40. Fick även träna lite spurtteknik och testade att ligga i bocken. Fantastiskt! Jag insåg, när vi rullade förbi åkrarna och alla söta skånska hus, att cykla är en skön  blandning av att rida, springa och lite skidåkning. Det kommer att bli en kul höst. Jag längtar efter att tjejteamet är samlat och vi kan börja köra taktik, skitsnack och spurtar. Vilken strålande höst det kommer att bli! Tills dess ser jag fram emot onsdagen. Ses i rondellen alla härliga människor. 

Hälsningar Emma 

6 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Helt underbart Emma!

Dan Stenqvist sa...

Inga inkörningsproblem med hojen?

Dan Stenqvist sa...

Hur kändes ditt bakhjul Johan?

Johan C sa...

Bakhjulet är riktat. Känns lite tryggare när det börjar nalkas spurter!!

Sarah sa...

Härligt Emma! Då blir du farlig i morgondagens spurter! :)

Emma sa...

Ha, ha...nja jag vill nog se mig själv som en nybörjare fortfarande. Mycket kvar att lära...