torsdag 24 juli 2008

Tacky


Ja herrejisses. Ibland tvivlar man på sin egen smak. Jag har alltid velat haft en brun styrlinda. Den färgen fanns inte på Cykelcity i Stockholm vid 14:43-tiden i tisdags. Jag tog en i guld(!!?!) istället. Det visade sig bli en aning....tacky. Men jag tror jag gillar det lite ändå. Hal som satan var den rackarn också (nej, jag har inte glömt att ta bort skyddsfilmen som brukar finnas på plats på såna här lindor). Själva lindningen gick annars relativt bra. Förra gången lindade jag ena sidan åt fel håll, men idag höll jag tungan rätt i munnen och lindade båda inåt så att säga. Det är ju alltid lite trixit där vid bromsen ni vet. Som extra bonus monterade jag på sadelväskan igen efter en tids frånvaro på grund av tänkt sadelbyte som aldrig blev av. Nästa projekt blir att rikta bakhjulet som är en aning skevt. En eker känns farligt lös.

5 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Är för övrigt sugen på att ändra vinkeln på bromsarna till en mer spurtvänlig vinkel. Shit, nu måste jag koppla av från cykeltänket. Jag får ta något lugnande och lägga mig ner ett tag. Jag blir så upptrissad av att tänka på cyklar.

Anonym sa...

Guld och rött är snyggt. Ger en doft av 70-tal på ett elegant sätt.

Tänkte själv testa vit nästa gång efter att ha kört med svart hittills.

Vinkeln på bromsarna är en källa till evigt funderande och kännande för min del. Hoppas finna det optimala läget någon gång...

Anonym sa...

dan! bromsarna använder du inte när du spurtar väll??? det känns ju lite dumt =)

Dan Stenqvist sa...

Vänta lite nu, jag har fått order om att ALLTID spurta med frambromsen riktigt hårt åtdragen! Detta ska man alltså inte göra? Nu börjar pusselbitarna falla på plats om varför jag inte har några poäng...Mackan, vilken onsdag kommer du ner?

Anonym sa...

tänkte ni skulle få träna lite först när slutar serien?
cyklade i danmark idag sjukt bra cykelland man möter cyklist gäng hela tiden dessvärre många hålor och skarpa stenar. fick erfara en "pung"tering i en håla efter 5km
väl mött.