onsdag 16 juli 2008

Tempen ökar på Onsdagsspurten







Jag trodde det skulle bli en handfull skara cyklister idag vid rondellen efter många flaggade för semester förra veckan. Men dra åt handbromsen vad fel jag hade. 15 pers var vid rondellen kl 19.30 eller 14 för att vara exakt,  Matti körde bil till första spurten för att ha friska ben!
Vilken klass det var på cyklisterna idag. Många erfarna cyklister från Malmöklubbarna CK Ringen och Cyklisterna och Lundaklubben CK Lunedi. Det blir en extra dimension på cyklingen och det är inspirerande för oss "glada amatörer". Det märktes om inte annat på första spurten där Henke hade en maxhastighet på 66.41 på platten, fantastiskt!!
Det var första gången vi körde med 7 spurter och jag tror att de flesta känner lite i benen. Första kräkningen var ett faktum idag efter Alpe de Brofäste (7). Kasper som gjorde en mycket stabil spurtrunda idag tog i lite för mycket när han vann sista spurten. Bra jobbat Kasper!
Trots den hårda konkurrensen var det ingen som orkade med Henkes explosiva ben. Han blev veckans spurtprins efter att ha tagit hem 3 spurter. 
Team Solde tog hem 2 spurtvinster idag. Det värmer lite extra. Jag tog hem långspurten (5) och Delavega som gjorde premiär på Onsdagsspurten tog hem 4:an efter ett taktiskt underverk. Micke tog hem 6:an efter en mycket tuff spurt. 
Damerna spurtade inte idag utan körde en ligga på hjul träning istället med kapten Kajsa i spetsen, men nästa vecka lovas det fartlek!!
Otroligt kul att rulla idag. Hoppas alla nytillkomna fick mersmak så vi kan slå deltagarrekord nästa vecka. 
Gott jobb!!!
Hälsning till tävlingsledaren uppe i Dalarna: Det var två De Rosa cyklar i klungan idag. Simon och Benjamin är de lyckliga, men en vacker dag Dan.....!!!


6 kommentarer:

Delavega sa...

Det var fantastiskt kul att göra premiär idag. Att jag dessutom skulle kamma hem en seger kunde jag inte drömma om. Tack för komplimangen Johan.
Jag tror att Team Solde kommer bli starkare o starkare o när de övriga medlemmarna hänger på blir vi svårstoppade.
Sov gott Kapten Johan!

Dan Stenqvist sa...

Dra på trissor Anders! Vilken otroligt skön vinst. Jag blir rörd av både text och bild för onsdagens spurt. Vi accelererar brutalt snabbt i antal deltagare och med ännu mer marknadsföring kommer vi snart att bli uppemot 30 cyklister.

Anonym sa...

Har det godt igen, vi ses snart igen til en vild onsdag.

Anonym sa...

Tack för den trevliga texten och tack för de trevliga bilderna Johan. Ett STORT tack till Ola och Mathias som hjälpte mig på ett flertal spurter. Även Matti ska ha ett tack men han blir väl lynchad i Team Solde om jag skriver att han hjälpte mig till seger på en spurt! Vi säger att jag utnyttjade honom istället...

Johan C sa...

Med tanke på mycket misstänksam posering på lagfotot misstänker jag att Matti har begått myteri....

.....eller är det kanske ren taktik från Team Soldes sida?! He, he oavsett vad så kommer att bli spännande fortsättning på onsdagsspurtarna.....he he/ Emma

Katarina M-I sa...

Såg att jag har döpt om Onsdagsspurten till "ondsdagsspurten". Freudiansk felskrivning?

/Katarina- pizzabagar fru...