tisdag 22 juli 2008

Högst Njutbart!


Svårt att knäcka Erik nu när han gnuggar armbågar med de stora pojkarna. Förmodligen står han och diskuterar morgondagens taktik med Bjarne eller ev. diskuterar med Carlos om det är han eller Fränk som är kapten i CSC. Ironiskt nog har vi samma problem i Team Solde som våra kompisar i CSC (man skulle kunna kalla det vårt syster-team) Johan C får i träda sig rollen som Fränk och Dan "the Man" är givetvis vår egen Carlos. Och som på touren är det fördel Fränk/Johan C. Imorgon får vi se vem som är herre på täppan på båda arenorna (Tour de France/Onsdagsspurten) då Dan har finslipat formen bakom myggorna i Dalarna och Sastre som vilat sig bakom bergsmyggan Andy Shleck. Detta får man inte missa för allt i världen...

Nu till dagens rubrik. Vet inte om det Touren som triggat mitt begär att gå loss på bergsbestigning (i skåne, berg = kullar). Så de senaste träningspassen har jag tillbringat i "skånska alperna", Romeleåsen och Österlen och kört lite backintervall. På dagens pass passerade jag Marsvinsholms slott där pojkarna på Njutbar håller till på sommaren. Det blev naturligtvis ett stopp á la Team Solde. Här bjöds man på fantastisk gästfrihet(drar inte alls fördel av teamdressen) , finkaffe och en utomordentligt trevlig pratstund. De va nästan som på Solde, fast på landet. Jag rekommenderar alla en utflykt hit om man får chansen. Dessutom är det mycket trevliga cykelmarker, med mycket backar och fantasiska vyer. En söndagsrullning hit kanske...
Ses imorgon vid Turbinen eller kanske redan tidigare på Solde för Alpe d'Huez i svart vitt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

I torup tyckte jag att jag såg en tröja som var vit/röd från craft vid 18:20-30.Vi hade grön/vit/röd från ellegi. ciao

Anonym sa...

Hej Team Solde!
Hoppas att Ni alla har det riktigt bra!
Jag är i skånetrakterna närmare bestämt(Dösjebro) och hälsar på min underbara bror och hans familj.
På torsdag tänkte jag ta mig en sväng in till Malmö och hälsa på Er på Solde!.
Är det en bra dag?
Bästa hälsningar Anna

Delavega sa...

Du är alltid välkommen till skåne och Team Soldes högkvarter Solde Kaffebar. Dock skall du veta att Johan (mannen som styrde upp verksamheten bakom kaffemaskinen på Ellagården)är på semester på cykelön Mallorca. Vi andra i teamet brukar dock hänga där en del så det är inte omöjligt att vi syns imorgon. Dessutom gör Johans kollega Jonas minst lika förträffligt kaffe.
Vi syns!

Anonym sa...

Kul!, då ses vi på torsdag.
Återkommer med tid.
/Anna

Erik A sa...

Om Johan är Fränk och Dan Carlos så är det ingen tvekan om vem du är Matti. The king of break aways, Matti "Jensa V" Andersson. Lova att attackera imorgon och dra fram Solde pojkarna till etappsegrar. Jag kommer ner till Malmö om ngn vecka och då vill jag inget hellre än åka på slottsbesök med dig Matti.

Dan Stenqvist sa...

Anna, jag kan nog möta upp på torsdag! Hojta till här vilken tid eller också så messa på 0706611750.

Anonym sa...

Dan, som det ser ut nu så dyker jag upp vid 16-tiden i morgon,
hoppas att det funkar?
//A