onsdag 2 juli 2008

Country Side Cruising With A Little Twist Of Spurts








Vilken afton det blev! Jag fick gåshud när jag mötte 12 ryttare någonstans utanför Bunkeflo och fick ta hjul hemåt. Slutade sent på jobbet och kunde inte köra från start. Det stora positiva utropstecknet denna vecka är Emma (Johan Carlströms sambo) som har slagit till på en störtfin Bianchi och tog premiärrundan utan några som helst problem. Spurterna har jag inte någon koll på i nuläget men det kommer att dyka in uppgifter i kommentarerna nedan om vilka som fick poäng. Mycket nytt material idag. Erik cyklade apsnyggt på en clean ny Commencal och Henkes styre skickade iväg alla andra styren till stenåldern. JohanUC tog hem den inofficiella spurten på slutet vilket alltid är prestigefyllt. Det var dock skralt med Team Solde-ryttare idag vilket gör att det ser bäcksvart ut för att någon av oss ska kunna ta hem en totalseger i Onsdagsspurten.

16 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Thomas, grymt fina ben du har.

Dan Stenqvist sa...

Kajsa, din PB-rand är inte att leka med. Ett litet konstverk i sig själv liksom.

Dan Stenqvist sa...

Jag borde egentligen sova nu, men jag är så uppspelt över vad som händer med Team Solde nu att jag inte kan koppla av. Underbart.

Dan Stenqvist sa...

När jag ändå är på gång. Jag behöver mailadresser så att jag kan mejla damerna. Emma, kan inte du mejla mig på danne@peak24.com så att jag får din adress. Skicka med ditt mobilnummer nu också (Johan, jag har inget lurig baktanke med detta). Jag behöver såklart även Sarahs mejl och telefonnummer. Mejla du med. Kajsas nummer har jag tappat bort så mejla ditt nummer till mig du med Kajsa.

Dan Stenqvist sa...

Jag tycker att Pelton känns ruskigt heta för tillfället. Inte bra, inte bra.

Sarah sa...

3 st damspurterna (rätta mig om jag har fel).

Kajsa tog hem de två första: 3+3+4=10

Sarah den sista (som är värd dubbla poäng): 2+2+6= 10

Emma 1+1+2=4

Slutställning onsdagsspurten 2 juli: Kajsa 3 p, Sarah 3 p, Emma 2 p?

Strålande runda igår! Grattis Emma till dina första poäng, och kul med din positiva inställning till cykling! Precis så ska det vara :) Grattis Kajsa till spurtvinster!

Dan, din casanova, du ska nog få alla damers e-postadresser och telefonnummer inom kort.

Kajsa sa...

din uträkning ser rätt och riktig ut sarah. jag har inget att invända :-)

tål att upprepas, starkt jobbat igår emma! slutsegern för damerna har potential att bli en riktig rysare!

Anonym sa...

Herrarna igår (rätta mig om jag har fel - är osäker );

Placering, Namn, slutpoäng (totalpoäng)

1. Henke, 8p (15p)
2. Micke, 7p (11p)
3. Olle, 6p (6p)
3. Tompa, 6p (11p)
5. Johan, 4p (7p)
6. Ola, 3p (3p)
6. Max, 3p (6p)
8. Erik, 1p (1p)

Anonym sa...

Totalställning;

Namn (Lag), poäng (högsta placering)

1. Henke (TP), 15p (etta)
2. Micke, 11p (tvåa)
3. Tompa (TP), 11p (trea)
4. Johan (UC), 7p (femma)
5. Johan C (TS), 6p (tvåa)
6. Olle, 6p (trea)
7. Max, 6p (femma)
8. Ola, 3p (sexa)
8. Mattias (TP?), 3p (sexa)
10. Erik, 1p (åtta)

Emma sa...

Vad kan jag säga, jag är lyrisk! Jag har inte mycket mer ord än så. Tack för en fantastisk runda igår, det här kommer att bli kul! Kram

Emma sa...

Psst; Dan the Man, mitt nummer kommer inom kort...ha, ha

Psst igen; vilken fin avslutning vi körde igår tjejer. Det var härligt att få hänga er på utmed Limhamnsvägen... (Lyrisk som sagt)

johan sa...

Instämmer! Riktigt roligt igår!!
Kul att du fått mersmak, Emma! Cykling är roooligt.

Man kan ju undra om jag sparade mig inför prestigespurten och därmed inte vann några av de andra spurterna!? Nej! Jag klarar inte av att hänga med när tempot dras upp från smygcykling till max. Sorgligt men sant! ;)

Bra jobb med poängsammanställningen!

Det går ett rykte om att ytterligare två gästryttare ansluter till nästa veckas onsdagsspurt. De cyklar båda på belgiska hojar.

Anonym sa...

Tack Dan, nu måste jag bara träna upp mina lår att förstå att det inte räcker med att vara stark oerhört korta sträckor! Men det är samtidigt så oerhört kul med onsdagsspurten så man vet vad man ska träna inför...

Jag tror sekrtariatet har fått ihop ställningen helt rätt.

Tack för igår!

Anonym sa...

Howdy.
Poängräkningen ser ut att stämma fint. Det som inte stämmer så fint är mina förberedelser inför onsdagarna! Förra gången kramp, denna gången kände jag mig kraftlös och allmänt slö, lite illamående. Har känt mig så här ett tag nu, detta måste det bli ändring på för nu börjar det hårdna, alla kör så förbannat starkt, man får inget grattis längre...
Vill inte ens tänka på hur det kommer att bli när Team Solde kör med fullt lag.

Anonym sa...

Ja, Hank, du var lite såsig efter Grand Prix du Pont - körde jag för hårt? Jag och min stilige hjälpryttare firade vårt taktiska genidrag med belgiska makaroner och sportdryck igår.

/M

espressobiker sa...

Jag känner mig riktigt fräsch idag, måste varit sportdrycken som gjorde susen ;).

Jag känner mig lite irriterad dock på att jag inte kunde svara upp på Johans stöt i prestigespurten.

Nästa gång blir det lite högre tempo mellan spurterna, vi kan inte ligga och såsa i 20 km/h bara föer att man haft en spurt.