onsdag 30 juli 2008

Magiskt














Jag säger då det. Vilka magiska onsdagar som äger rum i Malmö denna sommar. "Onsdagsspurten" slog återigen nytt rekord när ca 25 cyklister mötte upp vid rondellen. Våra bröder i Pista Malmö dök upp och hängde stilfullt med till Limhamn där de sedan vek av. Soldes Kaffebars mekaniker Jens Brine kom på utsatt tid med en sprojlans ny Casati! Grymt trevligt att ha dig med i klungan idag Jens. Johan C och Emma är back in business och det känns otroligt skönt att ha dem på hemmplan. Man blir faktiskt lite orolig i psyket när Johan och Emma är på semester och man inte får se dem på någon vecka. Hela Team Solde var samlat förutom Matti (vart tog du vägen idag?) och Erik. Erik kommer dock ner till nästa onsdag och visar var skåpet ska stå. Relativt bra teamkörning trots att det finns en hel del kvar till optimal körning. För egen del känner jag mig sjukt vilsen när det kommer till taktikörning. Dock kom jag på pallen för första gången idag vilket var en stor lättnad. Resultatet sammanställer Micke i denna stund och kommer att komma upp på bloggen om en stund. Amelie gjorde sin första riktiga onsdagsspurt och fick mersmak. "Downhill" gjorde en fin långspurt och tog en andra plats som främsta placering. Starkt jobbat Ame! På samma spurt gjorde Johan Carlström en fantastisk körning och var på vippen att vinna men blev precis snuvad på första platsen av Coach. Som väntat kommer det att bli stenhårt i toppen. Något som glädjer Team Solde är att så många tjejer är med och kör. Emma, Amelie, Susanna och Alexandra stod på startlinjen och inom kort är vi nog snart uppe i ett tvåsiffrigt startfält på damsidan. Jag känner mig nästan lite hög efter en sådan här onsdag.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Principe

Micke 60p
Henke 59p
Coach 48p
UC-Johan 41p
Mattias 41p
Johan C 37p
Tompa 33p
Olle 28p
Kasper 26p
Delavega 25p
Ola A 23p
Matti 20p
Erik (Komet) 20p
Jonas 20p
Benjamin 20p
Christian (Lunedi)18p
Emil (Lunedi) 17p
Erik 17p
Dan 17p
Max 16p
Gustav (Lunedi) 15p
Ola C 15p
Martin (Hisingen) 15p
Mårten 12p
Johan N 9p
Milan 8p
Jens 8p
Blixten 8p
Fredrik 7p
???? 7p – lägg till om det är någon ”kändis”…
Björn 7p
Simon 5p

Principessa;


Kajsa: 8p
Sarah: 7p
Emma: 6p
Anna: 4p
Susanna: 4p
Alexandra: 4p
Amelie: 1p

----------------------------

Bergspris;

Henke 6p
Coach 4p
Micke 2p

Totalt;

Coach 10p
Henke 10p
Kasper 6p
Christian (Lunedi) 4p
Micke 2p
Emil (Lunedi) 2p
Olof 2p

-------------------------

Grand Prix de Prestige;

Henke

/M

Johan C sa...

Får Micke behålla den gula? Anar konspiration på kansliet!!

Dan Stenqvist sa...

Fixar du ett nytt inlägg med totalställning Johan? Jag ska hoppa in i duschen och sedan ner i sängen för att ladda inför Skanör.

Dan Stenqvist sa...

Otroligt fint jobbat med sammanställningen Micke. Guld värt. Jag har inte ens lärt mig hur man får ihop det hela än...

Anonym sa...

Jag vet inte hur det gick till att Micke går i gult? Jag har vunnit ALLA gånger jag varit med och endast missat en onsdag! ! !
Nä ta de lungt Micke jag vet att det stämmer du är ju väldigt jämn och slog lämpligt nog till den onsdagen som jag var borta men du kommer få kämpa för att behålla den poäng som skiljer oss åt för nu ska jag jävlar i det storsatsa! Stor tack till Coach, jämnar kan det inte bli.

SHIT nästa onsdag kommer Erik, SHIT. Det kommer bli nåt speciellt. Då MÅSTE jag ha med mig min trogna teamkompis Tompa aka Cavendish.

Anonym sa...

Fan va kul jag hade idag, räkna med mej nästa Onsdag synd att jag inte kan imorgon, det hade varit grymt att hänga med.

Det var en kille som plåtade en hel del med en riktig kamera (inte mobil), vet någon vilken sajt han lägger upp bilderna, han sa det till mej säkert tre gånger men det var nog mer än benen som var slut.

Anonym sa...

Tack för onsdagen Solde, lika bra roddat som vanligt!
Ses om en vecka om inte tidigare. Tänkte köra en längre runda i helgen, någon som är sugen?

Anonym sa...

Efter ha läst er blogg ett tag fick jag igår nöjet att bli omkörd av ner vid Sibbarbsbadet igår kväll när jag var ute sprang. Det såg mäktigt ut när ni kom fram susandes en stor klunga. Blev inspirerad och är sugen på att hänga med. Är det bara att dyka upp eller hur går det till?

/Marcus H

Delavega sa...

Marcus! Alla som har en cykel är välkomna.
Det är bara att dyka upp så kommer du få en kväll du sent ska glömma.

Erik A sa...

Hej Marcus, vad kul att du blir sugen på att hojja. Det är bara att dyka upp och hänga på. Bra, då syns vi på onsdag klockan 19.30. Men håll även koll på bloggen inför och under helgen då det högst trolig oxå blir helg cykling. Hjärtligt välkommen.
/Team solde

Erik A sa...

härligt med dubbelkommando, Team Solde är på tårna! Delavega, jag gillar dig!

Anonym sa...

Kul med dubbla svar! Man känner sig verkligen välkomen. Jag skall hålla utkik på bloggen och så ses vi snart.

Dan Stenqvist sa...

Ja ja ja Marcus! Häng med på onsdag! Har du fler polare som vill hänga på så ta med de med...