söndag 4 maj 2008

Vitt är snyggt






Jag var lite orolig att vi inte skulle bli så många idag. Så fel jag hade. När jag dök upp vid rondellen stod 7 ryttare och väntade på att få rasta benen. Personligen fick jag äran att cykla med Katarina och Kasper för första gången idag. Det var inte klokt så snygga de var. Erik, Olof Jesper och Björn(?) var i fin form och de som var med från teamet var jag och Blixten. Gänget splittrades allt eftersom då tempot var relativt högt. Jag, Blixten, Erik och Olof vände vid rondellen i Höllviken (japp, ni tänker rätt, det var efter denna rondell som Johan C gjorde sin numera världskända vurpa i rabatten) och trampade mot Malmö igen i bra fart. Erik och Olof släppte hjulet på mig och Blixten vilket i ärlighetens namn kändes fint. Blixten körde en något oortodox stil med skovärmare till bara ben, medan jag chockerade med hiskeliga strumpor till en annars klassisk Craftmundering. Notera Blixtens tajta ben. Efter förra helgens ProTour-åkning är vi extremt sugna att köra liknande spurtrace ner mot Höllviken i sommar.

5 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Undra vad Coach hade sagt om dagens körning i toktempo? Men kul var det även om jag fick jaga er från Gessie! Å andra sidan blev det en fin tempointervall och sen fick jag ju revanch på vägen mot Höllviken:)
Gott jobbat grabbs!
/Katarina

Anonym sa...

Till min kamrats försvar är jag nog tvungen att inflika att det mest var undertecknad som hade majbrasor i låren på vägen hem. Olof hade säkert kunnat växeldra med er hela vägen till Malmö. Men han är en ytterst lojal parhäst som säkert kommer att bära både mig och min cykel över bron över Stora Hammarsundet i juni...

Hur som helst var det en finfin runda! Sju mil stannade våra mätare på när vi satt av våra cyklar på Debasers uteservering. I februari kändes sju mil som en utmaning, nu är det ett kort litet tempopass.

Blixten sa...

Dan glömde att skriva att strax efter att vi blivit ensamma kom Blixten undan med blotta förskräckelsen när Dan började pumpa. Riktigt bra jobbat D.

För övrigt fick jag lite av en ny idol i Kasper. Han visade att han har det rätta virket med vitt ställ och kommentarer som "-Aerodynamik är i all ära, men det måste se snyggt ut". Helt rätt. Jag har redan vinklat om mitt styre. Kan visa vetgiriga vad det är som gäller.

Katarina M-I sa...

Apropå snyggt... Jag ser ut som en fluga i mina glasögon. Inte snyggt.
Och det är en mygga jag är, inte en fluga:)

Johan C sa...

Bra jobbat! Det känns som man har missat en fin tur i det fina vädret. Det är snart söndag igen, det går snabbt.
Blixten har du ingen före och efter bild på styret?