tisdag 13 maj 2008

Analys

Jag måste ju erkänna att det pirrade i magen innan håret på benen åkte av. Nu är pirret borta och jag upplever en livskvalitetshöjning på ett par procentenheter. Trots att jag enbart cyklat med vardagscykeln i kortbyxor känner jag en skillnad lika stor som Mattis vadmuskler. Mina smalben klyver vinden på ett helt annat sätt vilket gör att känslan i cyklingen blir enorm. Jag skulle kunna tänka mig att det är samma känsla som när man sätter på ett par tjuofemtusenspännshjul och rullar iväg.
Kontakten mellan smalben och lakan upplever jag som något intressant de första tio minutrarna och sedan tänker man inte på att man har smalben lika mjuka som en barnstjärt. Problem med klåda har jag försökt att undvika genom att aktivt jobba med Tea Tree Body Lotion som har fått en helt annan innebörd för mig efter rakningen. Vilken lotion säger jag bara! Dock kvarstår ett par funderingar, hur långt upp ska man av tradition raka? Hela vägen upp till huvudet? När ska nästa man i teamet uppleva samma härliga känsla som rakningen gav mig? Bilder på mina ben kommer att läggas upp kontinuerligt allt eftersom.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Prestationshöjningen på cykeln är de facto nästan enbart subjektiv - däremot känns det för jäkla gött med ljumma vindar kring vaderna. Skillnaden uppstår när man kliver av (oavsett om man gör det frivilligt eller inte), vurpsanering och massage blir så otroligt mycket lättare...

Man rakar av tradition så långt benen är lurviga, men det är högst individuellt. Vissa kör hela vägen upp till ögonbrynen och trivs bra med det - andra stannar vid att vara blanka mellan byx- och strumpkant. Min personliga rekommendation är styckets början, dvs att man är len från foten upp till höftböjaren där lurvet avtar på de flesta. Om man sen ska härja runt mer i nämnda region är helt upp till personligt tycke och smak (och ev partners preferenser).

/M, lurvig

Dan Stenqvist sa...

M, mycket läsvärd input. Det är inte omöjligt att jag pysslar med lurvet på kvällskröken. Blixten, hur blir det med dina ben? Helvaxade?

Anonym sa...

Är det någon som är intresserad av att visa hur snabba de rakade benen är idag efter 18:00 ?

Dan Stenqvist sa...

Jag ska kolla läget med gruppen för att se hur vi ligger till med skolarbetet. Återkommer uner dagen här på bloggen. Jag är så cykelsugen så det är inte klokt.

Anonym sa...

Bra bra bra, jag ska på seminarium till 17:00. Kollar bloggen efter det...

Dan Stenqvist sa...

Möjlivtvis skulle det passa bättre för mig vid 19. Hur ligger landet för övriga? Carlström? delavega? Blixten? Mattti?

Johan C sa...

Carlström är på vid 19! Turbinen?

Johan C sa...

kan även innan 19 om det skulle passa!

Dan Stenqvist sa...

Jag kan även innan jag med! Jag kan vid 18. Jag kan även vid 19. 6 mil tempokörning ner till Höllviksrondellen och tillbaka? Tar väl ca 1.50 i tid.

Anonym sa...

Jag är på när som 18:00 eller 19:00 spelar ingen roll välj ni...

Dan Stenqvist sa...

Henke, jag får inte tag på Johan för tillfället, men ska vi spika 18:15? By the way, har du lust får du gärna skicka din kontakt till 070 661 17 50 utifall att Johan skulle vilja köra klockan 19 istället och jag behöver få kontakt med dig. synes inom kort!

Dan Stenqvist sa...

Johan messade precis! 18:15 spikat vid rondellen. Det kanske blir en rejäl hårdkörning på tre pers. Hade dock varit fint om fler ville hänga på! Om det skulle locka så har jag ju mina nyrakade att visa upp...