lördag 17 maj 2008

tempo


Jag har inte tränat så mycket de sista veckorna, egentligen inte sedan träningslägret, dels pga väldigt mycket arbete men oxå pga att jag har varit lite kraslig. Nu känns det dock bättre och börjar komma igång igen. Av ngn anledning hade jag bestämt att jag och Mattias C, japp ni läser rätt, idol Mattias skulle ut och köra tempo träning. Det är nämligen lagtempo på protour på onsdag så det vore ju bra att träna på det en gång innan det smäller på riktigt tänkte jag. Mattias gick igenom exakt hur vi skulle köra växlingarna beroende på vinden, hur länge var och en skulle dra etc, som allt annat en hel vetenskap. Just vindväxlingarna kändes viktiga idag då det faktiskt krallade på en hel del i knallebygden. Banan är 24 km och Mattias sa att den var helt platt förutom två branta backar upp mot mål! Att jag gick på det stör mig fortfarande, ni som varit här på träningsläger vet att det inte är så platt här. Jag var nära så många gånger att kasta in handuken, speciellt i Viskafors då jag trodde vi skulle ha medvind men det visade sig att så var inte fallet, vinden som en käftsmäll i ansiktet. Till saken hör faktiskt att Mattias drog 80% av tiden, jag är dock stolt som efter förutsättningarna orkade hänga på. Snitt farten blev 37,?. Vet inte exakt för Mattias rabblade all fakta om tid, fart, höjdmetrar, watt, ja allt då jag låg på backen och försökte komma tillbaka till någorlunda andning igen. Nu ska jag duscha, sedan ska jag jag faktiskt äta middag med några killar i team MA, bla Mattias, det är sant! Ganska coolt, eller hur.

2 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Mäkigt inlägg som vanligt Erik! Jag börjar nästan löddra i munnen när du nämner Mattias...

Johan C sa...

skönt att se dig riktigt sleten!! När ska MA och Team Solde ha bransch fest med massa cykling.
Ser fram emot ett träningsläger med MA, idol Mattias!!