onsdag 28 maj 2008

PB







Onsdagsrullningen började lysande då Blixten visade upp en brutal PB-rand (heter det så och vad är det som är så fantastiskt med det egentligen, snälla kan inte något proffs förklara en gång för alla?). Mårten var dagens nykomling och började med att knäcka oss alla med en brutal färgmatchning rätt igenom och med en Raphatröja ultraknäckare. Satan i gatan vad han cyklade också. Det var inte bara tröjor och dekaler där inte. Henke tog (som vanligt?) hem spurtpriset. Sjukt frustrerande för egen del. Ska det bli ett hat trick för Henke i spurtvinster tro? Johan "The Matching Man" Carlström hade ny styrlinda och som vanligt tänjer han på gränserna för hur snygg man kan vara på en hoj. Anders visar på storform. Matti låg lågt på dagens rullning, lurigt lurigt. Blixtens världsmästartröja ligger fint i vinden. Mattias körde jättefint vilket resulterade i kram i både vaderna. Dock snabb återhämtning.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dagens runda. Det var grymt kul. Tyckte att min Jens Voigt-rökare var värd ett bättre öde än att bli hindrad av en stadsjeep i sista rondellen. Well, well... Jag får väl försöka igen nästa vecka.

/mårten/

Mr PRO Tour sa...

En PB-rand, visst heter det så. Kort å gott därför att den yngsta klassen för oss "pojkar" förr hette just PB, en klass för 11-12 åringar. Dessa sköna lirare hade en otrolig tekning på att just gnida in vaderna på kedjan. Nu visar det ju sig att det inte alls är enbart PB klassare som lyckas med denna teknik, nästa alla har fixat det någon gång. Men de är en anna historia. PB-randen är inte snygg, men ALLA lägger märke till den.

Dan Stenqvist sa...

Oh så skönt att få PB-randen utredd en gång för alla!

Anonym sa...

Tack för idag, kul körning som vanligt med er. Men Dan, vad då snabb återhämtning. Klockan är 00:03 nu och jag har fortfarande kramp ;o). Revansch nästa onsdag...

Anonym sa...

Hmmm ett hattrick i spurter, låter inte helt fel. Blir nog svårt om Mårten kommer nästa vecka också. Plus att Team Solde kanske lägger in ett litet samarbete för att hindra mig...
Vem vet, antagligen endast gud. Vi får helt enkelt vänta och se. Sjukt roligt är det iallafall. Specielt när vi börjar närma oss spurten, då blir det helt tyst i klungan, alla söker positioner, alla är konsentrerade.
För övrigt vill jag tacka Dan som tog mycket vind och rullade upp spurten till mig på ett proffsigt sätt.

Anonym sa...

Vad gör blixten i bakgrunden på bilden där jag hissar min cykel?
Är det en hatattack mot Team Pelton AB månne?

Anonym sa...

Och utanför mitt kontor har dom nu börjat skylta inför Ringsjön runt. Själv är jag inte riktigt där än, men det är likafullt inspirerande! /Josef C, i Eslöv

Blixten sa...

"Show me a good loser and I'll show you a loser"

Nu när jag tittat på hur ett halv-proffs sköter de sista förberedelserna inför spurt har jag kommit ett steg närmare att själv få posera med cykel.

Anonym sa...

Skall ni cykla nu på söndag? Cyklisten skall tydligen köra typ 20 mil med avfärd kl 8. Körde GranFondo förra helgen så nu på lördag tänkte jag unna mig en flaska rödvin(dvs ingen lust att gå upp kl 6.30 på söndag). Jag tänkte cykla över Rommelåsen och tillbaks. Det blir iaf +10 mil. Är det ngt som kan intressera grabbsen i Team Solde?

Anonym sa...

Glömde min signatur :)

/mårten/

Johan C sa...

Låter som en trevlig tur Mårten, men jag och Matti kör Ringsjön på Lördag så det blir passiv vila på söndag. Vad säger de andra?

Dan Stenqvist sa...

Blir nog ingen runda på lördag jag och Blixten pratade om att göra lite streck och kryss i marken för "Onsdagsspurten" på söndag klockan 9 innan stormötet.