söndag 11 maj 2008

PERFEKT DAG



Vet inte riktigt vad som skulle kunna ha varit bättre. Vädret hade behövt ett eget kapitel av superlativ men jag kan summera i ett ord PERFEKT!
Dagen började med lite strul för min del så jag missad starten vid turbinen, och fick genskjuta de andra i Gessie. Det visade sig att jag kanske tog i lite för mycket för helt plötsligt så låg jag före de andra och fick vända om och möta upp. Sen när jag äntligen föll in i klungan var tempot ruskigt. Vi noterade nytt snittfart rekord (så vitt jag vet) 30.7km/h. Skönt att se The Man's inlägg tidigare att han också ligger på rätt sida av trettio sträcket. När vi sen närmade oss näset så trissades farten upp ytterligare. Team Solde ryttarna (inklusive mig) gjorde ett utbrytningsförsök som snabbt fångades upp av de rutinerade semiproffsen (Ola och Micke). Sen gjordes det diverse försök till utbrytningar. Jag försökte hålla mig i bakgrunden men när vi nådde Skanörs Champs Elysse och jag kunde lukta espresson från Aldos la jag in min stöt. Och så gick det som det gick, PERFEKT!
Men jag hade nog lite tur för enl. Ola så var det någon bil som hade hindrat honom. Och Henke hade behövt några meter till så hade han snuvat mig på segern. Där trodde jag att dagen hade nått sin höjdpunkt, men några minuter senare bjöds vi på Aldos vildsvins mackor tillredda till perfektion av Franco. Mycket gott tyckte alla utom Johan som i protest för att han hade fått en mindre macka än Sara, kastade sin macka i gruset så att vildsvinet yrde;) Fernlund påstod att han inte kunde äta pga ?? vi var i Skanör??? Så han valde att ge sin macka till hunden Baldo(jo Aldos hund heter så). Men Aldo tro mig när jag säger det här: mackorna, kaffet, ljugarbänken allt var PERFEKT!
Sen bar det av hemåt, tempot var högt och vildsvinsmackan gjorde sig påmind då och då. Dagens kämpe Martin var på väg att ge upp vid ett par tillfällen men bet ihop och rullade med oss hela vägen tillbaka till Malmö. Imponerande! Den avslutande spurten på Limhamnsvägen tog Ola hem (tror jag?) i kamp med Blixten och Micke. Dagen avslutades med lite snickesnackande i gräset under trädet .
En PERFEKT avslutning på en PERFEKT dag. Stort tack till alla som bidrog till denna dag!! /Team Solde

3 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Matti, du tar bloggandet till nya höjder. Världsklass som vanligt.

Anonym sa...

Ett perfekt inlägg av en perfekt spurtare i ett perferkt lag

Johan C sa...

Fint inlägg Matti! Det var en ära att dra fram vår starkaste kapten. Bra jobbat allihopa och en extra stjärna till Martin!!