onsdag 7 maj 2008

Himmelsk runda


















Bättre förutsättningar än idag känns svår funnet. 17 grader och nästan vindstilla i skåne, känns nästan tropiskt!
Martin har fått sin himmelskblå Casati. Det var lika snygg som snabb. Den har samma färg som Dan's drömcykel, (drömblå De Rosa racer). Bra jobbat Martin.
Körde 4 mil i bra fart. Efter 2 mil mötte vi en klunga andra cyklister. Vi bytte till oss Henke från Team Pelton mot en säck morötter som Matti hade på ryggen för att få lite extra träning. Det visade sig vara ett bra byte. En snabb Henke i klungan samt en något lättad Matti. Han fick dock kramp i vaden efter ha kört på något för tunga växlar efter moröttsbytet. Trevlig tur!

Vi låg och spånade på en liten mini pro-tour bana i Malmö. Vore riktigt festligt!

4 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Grrrrrrrr! Vilken hoj Martin! I like.

Anonym sa...

En fråga: Min vän som jag ska cykla vättern med har råkat ut för ett cykelproblem, hans cykel är väck... och hans ekonomi tillåter inte ett nytt cykelinköp just nu. Han har cyklat vättern en gång tidigare och nu ska han satsa på en bra tid. Är det någon som har en extra hoj att låna/hyra ut? Han är 178cm ca.

/Mattias

Anonym sa...

Jag tackar för den trevliga turen igår, jag fick vad jag tålde och lite till var riktigt trött på slutet.
Har kört väldigt mycket de senaste veckorna.

Tanken med en tävling tycker jag är god! Då ska jag dyka upp med en löjligt bra form.

Anonym sa...

Om han är snäll ;) kan han låna min CX. Det funkar helt OK med släta däck. Jag är ju 176 cm, så det borde funka.

Ring mig på: noll sju noll åtta - fem sex två noll fem åtta

//Ola A