onsdag 21 maj 2008

Spurtkung: Henke






Ytterligare ett underbart onsdagspass har så gått av stapeln.
När hjulen började rulla skymtade ett par relativt mörkgrå moln förbi på himlen, men man behöver liksom inte vara orolig längre. Regn har aldrig fallit på Team Solde och kommer så aldrig göra (peppa peppa), även om Carlström ofta hävdar att det kanske vore bra. BS!!! Sol är bra.
Medverkade idag gjorde; Dan, Johan C, Johan F, Delavega, Henke, Milan, Mattias och Micke.
Som det antydes i rubriken var Henke mannen för dagen då han med en hårsmån tog hem den avslutande prestigefulla spurten.
Underbart att vi lyckats sammanfoga två av Skånes för närvarande tyngsta stall i Team Solde och Team Pelton.
Eller vad skrev jag nu? Vilka är Team Pelton egentligen? Finns dem på riktigt eller är det bara något Henke hittat på? Hittills är han den ende vi sett från detta mytomspunna team så var är de andra? Skulle vara roligt att se Henkes hjälpryttare någon gång vid rondellen.
Vad gäller övriga deltagare kan nämnas:
Dan - Stark, men en besvikelse då hans nyrakade vader gömdes under benvärmarna.
Johan C - Har aldrig haft en svacka på den Sora beklädda Scotten. Kan dock bli ännu snabbare när det snåriga buskaget på benen ryker.
Blixten - Trots att han efter rundan sa att han kände sig ganska trött idag är han nästan alltid längst fram i klungan. Stark som en oxe!
Milan - Härligt nytillskott som förutom sina fina cykelegenskaper han stans slimmaste Campagnolo jacka. Ursnygg!
Micke - Alltid långt framme när det vankas spurter.
Mattias - Har tränat mycket ensam den sista tiden och det märktes. Inga trötthetstecken.
Vad gäller mig själv tycker jag att det känns bra. Har gått från att vara teamets orosmoment till att vara.....ja, ett något mindre sådant moment. Börjar faktiskt tro att vårt tidsmål på VR inte är helt omöjligt.
Avslutningsvis kan nämnas att vi talade om att köra en samlad 15-milare på söndag.
En runda utan spurter och toklång kaffepaus. Bara hög, jämn fart för att simulera VR.
Vad gäller det där med spurterna lär det väl bli protester då klungan är full av dampungar som måste visa sin manliga styrka.
Sov gott, cykel Sverige! Var ni än är.

9 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Henke, jag kommer inte att sova gott i natt.

Johan C sa...

Gott kört! Delavega är inget orosmoment. Såg riktigt stabilt ut idag trots att du tappade sista hjulet när det nalkades prestigespurt.
Kommer mer info angående söndag. Urban cycles Johan har en fin fin runda på gång!!

skönt att avsluta med Jack Killians röst i natten!!

Blixten sa...

Lovar Ni att det blir lång fika?
Jag måste få lugn innan jag lyckas äta

Johan C sa...

Det blir ingen långfika blixten. Det blir gel och bars under turen sen blir det en kaffe på stående fot efter 8 mil! Så du behöver inte vara orolig att du måste få i dig mat!

Dan Stenqvist sa...

Vilken trevlig runda det här var! Snacka om protour-potential.

Dan Stenqvist sa...

Läskigt snygg matchning av Johan idag. Där har vi mycket att lära av Johan. Jag tror det gäller att tänka i koncept hela tiden.

Dan Stenqvist sa...

Nu har jag svårt att sova igen.

Dan Stenqvist sa...

Det är vajsing på cyclecomponents. Försöker beställa men det måste vara fel på deras internerbutik för tillfället. Har messat supporten och hoppas på en lösning imorgon.

Anonym sa...

Som ett barn.
Vilken kväll det var igår! Underbart väder,underbar runda. När jag kom hem somnade jag som ett barn med ett leende på läpparna. Kände mig lugn och harmonisk... Ser fram emot ev långrunda. Ang Team Pelton så är det Sveriges bäst bevarade cykelhemlighet, få har sett dem men de som har är övertygade.

P.S Dan som plåster på såren så kommer du alltid att vara bergakungen i mina ögon.