onsdag 15 juli 2009

Onsdag i bilder



Ojoj. Tractor Pullers med Greven och El Maco i spetsen förgyllde vår onsdag. Det var bara så himla mäktigt att se Greven i klungan med sin otroliga pondus och ödmjuka inställning till omvärlden. Jag tror vi slog rekord gällande antal deltagare idag. After Biken på Babel kändes sund. Våra nya hjul går som 4 riktiga as i positiv bemärkelse. Det blir inte lika svampigt i igångdragen. Mer styvhet, mer rakt fram istället för förlorad kraft åt sidan. Underbart.

5 kommentarer:

Henke sa...

Tack för en fin onsdag det känns som jag äntligen är lite på gång igen.
Jag brukar inte köra "bergsspurten" och hade säkert inte tagit några poäng i afton. Det är dock en sak jag undrar lite över. Förra gången jag var med och spurtade lyckades jag vinna första spurten efter en hård kamp mot Ola. Direkt efter fick vi dock veta att spurten ströks eftersom alla inte han över vägen. Idag strax innan "bergsspurten" så körde det som bekant ut en bil och hindrade mig, Snarkus mfl från att köra spurten fullt ut. Det talades dock inte om att strykning av den spurten. Vad är det som gäller? När strycks det och när strycks det inte?

Anonym sa...

Härligt att du känner att du är på g igen Henke. Reglerna är enkla, alla ska över vägen innan vi kör. Det är VI som har bollen i egna händer, ditt fel för att tala i klarspråk om spurten stryks då du "tjuvstartar". Bilar och övriga trafikanter är en helt annan femma. De styr vi inte över så länge vi inte spärrar av vägen.
/advokat cykel

Henke sa...

Tack tack tack, då har jag koll på läget. Ganska logiskt. Det känns som om det jämnar ut sig med tiden. Grymt av Greven att komma ner och vinna en spurt! Snacka om kapacitet. Tror inte så många hade kunnat åka upp till Pro Tour och vinna en spurt på deras bana.

schmunk sa...

Greven och El Maco var goa!

Erik A sa...

Greven är fin å sicket drag när han tömmer kassetten, magi!