onsdag 15 juli 2009

en riktigt fin tisdagskväll


jag gillar varierad träning. eftersom jag både cyklar och springer så har tankarna sedan ett tag tillbaka snurrat kring triathlon. jag är däremot långt ifrån någon naturbegåvning när det kommer till simning vilket har gjort att det hela stannat vid en tanke, tills igår. då var det dags för skånes minitri. deltagarna var begränsade till mig själv och en kompis.

startskottet gick vid lomma beach där det avverkades en sträcka på (vad vi tror var) 300 meter simning. vattnet var underbart tempererat och kampen var hård. det skiljde inte många sekunder mellan oss deltagare när vi raskt (?!) hoppade på cyklarna och avverkade en sträcka på ca 15 km. även denna gång var kampen jämn och depån vid bulltofta motionsområde nåddes samtidigt. spänningen var olidlig inför den avslutande löpningen på 5 km. jag kan dock glädja team soldes damlag med att ni inte behöver skämmas, efter en spurtinsats som jag är stolt över tog jag hem segern med ca 2 min. publiken var vild vid målgången och det tog tid innan alla intervjuer var avklarade och tidnigarna fått sina bilder. känslan var obeskrivlig!

kan jag hoppas på fler deltagare till nästa års minitri månne?!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Underbart jobbat Kajsa, stolt!! Känner att du blir en het kandidat till prispallen i Kalmar! Visst känns benen sprittande fräscha när man flyger iväg efter cyklingen? :)

Anonym sa...

Var ner vid Lomma badbadet igår kväll. Tror att de var er jag såg när ni putsade ut efter löpningen. Det såg riktigt proffsigt ut. Ha det gott i sommar varmen.

Amelie sa...

Stark du är Kajsa! Hade jag varit vid målgången hade jag också varit vild! Bra jobbat.