lördag 11 juli 2009

cykelabstinens

när alla andra precis påbörjat sin semester är min så gott som slut. jag kom precis hem från drygt 2 veckor av klättring, vandring och försök till surfning i norra spanien. ja, ni läste rätt, cykling fanns inte med på aktivitetslistan denna gång så ni förstår säkert att abstinensbesvären var svåra. jag kommer alltså hem till ösregn, jobb och insikten att nästa gång jag är ledig kommer det inte vara långt kvar till jul... deppigt med andra ord!

men så idag är alla mörka tankar som bortblåsta. hur kan då detta komma sig? svaret är givetvis cykling, cykling och åter cykling! dagen började med en tidig cykletur tillsammans med jenny och johanna i trakterna kring bokskogen med sedvanlig fika. det pratades vättern, träningsläger, framtida cykelturer och mycket, mycket mer. efter ca 6 mil på slät asfalt och idel fantastiska vyer av den skånska slätten i detta ypperligt trevliga sällskap var humöret på topp. kände dock att cykelabstinensen fortfarande gjorde sig påminnd. enda sättet att helt komma över detta var att bege sig till klubblokalen för en kaffe. där hjälpte snarkus, jens, johan och tomas till att sätta mig in i allt jag missat under min bortavaro samt uppdatera mig på touren. nu känner jag mig äntligen hel igen!

1 kommentar:

Dan Stenqvist sa...

Grymt skönt att ha dig tillbaka Kajsa! Kexchoklad finns att hämta i klubblokalen.