torsdag 16 juli 2009

Café Skogsfiket!

Frida, Ola och jag har hittat Smålands absolut bästa fik. Fiket/cafét/smultronstället kan på många sätt liknas vid Solde kaffebar, det sprudlar av kärlek och stunden då javan intas är magisk. Sedan finns det ju såklart olikheter mellan dessa två ställen. Skogfiket drivs av två tjejer - Solde drivs av två killar. Skogsfiket ligger mitt i skogen bredvid en sjö - Solde mitt i stan bredvid en kanal. Jag kan lätt föreslå att nästa söndagsrullning går till Skogsfiket, det kommer bli långt att cykla men det är alla gånger värt resan. Skogsfiket ligger i Sjöstorp, inte så långt från Krängshult, Som i sin tur inte ligger så långt från Byarum och till Byarum hittar ju de flesta. Tack Hanna och Clara för en underbar fika. Se bilder från Skogsfiket nedan.
Cervelon står fint parkerad utanför fiket, just denna dag var uteserveringen stängd då det just hade ösregnat.

Allt är hembakat och dagsfärskt, min favvo var banankakan som syns på främre raden till höger. Recept dock hemligt.
Hanna och Clara! Precis som Johan och Jonas fast tjejer.
Allt på kakbordet kostade 5 kronor, hur bra som helst. Jag handlade för 65 kronor totalt, hyfsad socker topp efter men det var det värt!

4 kommentarer:

schmunk sa...

Det är ju rålångt dit! Men kakorna ser fina ut.

Dan Stenqvist sa...

Schmunk, det är inte alls rålångt. INte för en tractor puller som du iaf. Erik. så himla fint postat!

Dan Stenqvist sa...

Schmunk, det är inte alls rålångt. INte för en tractor puller som du iaf. Erik. så himla fint postat!

Amelie sa...

Ett sånt här fik saknas i Malmö. Jag hade lätt blivit stammis.