torsdag 12 mars 2009

Premiär tur.


Efter en orolig sömn var det äntligen dags för första cykelpasset. Jag var så satans taggad. Glömde cykeldatorn på hotelrummet och var allmänt förvirrad. Men väl i sadeln rullade vi upp till bergen med en tidtagning på monsterklättringen "Piggen" som huvudmål. Det är fantastiskt att åka i en klunga med idel duktiga cyklister, oerhört inspirerande. 
Första klättringen kände jag mig riktigt pigg. Hittade snabbt en fin rytm. 
Andra klättringen var Piggen. 880 höjdmeter på 1,4 mil med en rejäl lutning. Lite längre än Minnesberg med andra ord. Vi släpptes med 1 minuts mellanrum. Det var bara att bita i det sura äpplet och börja mata. Mina ben tog slut ungefär halvvägs. Hade inte så jättehög puls utan det var benen som inte orkade helt enkelt. Lite för dålig åkstyrka helt enkelt. Laget bara sysande förbi med Åbom i spetsen. Så jävla heta!! Erik var också grym han krigade sig upp på en riktigt bra tid. Han känns riktigt stabil efter vinterns testcykelträning och proffsvecka på Mallis. Är inte förvånad om han kniper ett Gran Fondo framåt vårkanten.
Hemvägen är en crispig historia. Ytterligare än klättring sen satt jag på rulle när Ove körde fullgas i 1.5 mil (50 km/h) hela vägen hem till Palma. Satt på snöret och skippade efter luft med riktigt darriga ben. 

Nu sitter jag bara här med ett leende på läpparna och njuter. Är Härligt trött i kroppen efter ett 5 timmars pass och ett rejält lass mat i magen. Snart upp på cykeln igen!!

4 kommentarer:

Amelie Olofsson sa...

Ni är monster!! Själv försökte jag mig ut på onsdagsrundan i förmiddags men fick ge mig en bit efter Klagshamn för det var en sån jädrans blåst, kollade på mitt snitt innan jag vände och hade strax över 20km/h, ja det blir ju nästan skrattretande när man läser om er som kör i 50, det är ju helt galet!!

Dan Stenqvist sa...

Jag hoppas att du glömmer Funbeat...

Dan Stenqvist sa...

Allt lugnt i klubbstugan föresten! Vi saknar dig.

coach sa...

oj vad fint johan! trevligt att höra att du trivs i min gamla hemma backe.