söndag 22 mars 2009

Medvind, motvind och en slät bulle


Efter att ha värmebehandlat fötterna med elementtekniken och ätit typ ett kilo svamprisotto så känner jag mig åter balanserad efter en mycket, mycket trevlig runda ner till Vellinge. På vägen dit var det "vindstilla" (varför känns alltid medvind som vindstilla??) vilket betydde massiv motvind på vägen hem. Men vi var en tapper trupp, Anna, Anna, Lars, Jenny och jag var det som krigade mot vinden och visst känns det som om man vunnit kriget väl hemma!


En cykelrunda är inte helt fullgod utan fika, och vad tror ni inte Jenny trollade fram ur fickan väl framme i Vellinge? En slät bulle som hon så systerligt delade med sig av! Helt genialiskt. Hon tar en bulle ur frysen innan hon cyklar ut och så tinar den under rundan, lagom att avnjutas när man är som mest sugen. Vilken idé! Jag lovar, det satt nästan lika fint som Aldo-fika!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en härlig runda i fantastiskt sällskap!!
Rosorna i kinderna har inte försvunnit ännu efter all blåst...:)Men jobba fick vi, och lösgodispåsen smakade bättre än vanligt efteråt! Ser fram emot många, många fler turer ihop!
kram Jenny

Amelie Olofsson sa...

Tack själv för den fina turen, det var supertrevligt att få cykla med dig Jenny! Vi ses snart igen!

Johan C sa...

Härligt att se förstärkning i damklassen tills onsdagsspurten. Bra jobbat i motvinden.

Emma sa...

Härligt tjejer! Själv körde jag en springtur i vinden och längtade efter lite värme. Jag är ingen badkruka, men tyvärr en cykelmes. Men när värmen kommer så sitter jag i sadeln igen och det ska bli så kul! Ska bli kul att cykla med dig också Jenny! Tror även att vi får förstärkning av ytterligare två tjejer i vår! Onsdagspurten kommer bli riktigt roliga!

Anonym sa...

Jättekul, verkligen!Och värmen kommer garanterat snart (fast jag har nog tjatat om det sen i januari..)!
Ser fram emot onsdagsspurtarna med lite skräckblandad förtjusning!
Jenny

Emma sa...

Onsdagsspurtarna är inte läskiga alls, de körs efter bästa förmåga och under mottot att det framför allt ska vara kul!

Jag längtar!