söndag 8 mars 2009

Dag 2 på Mallis.

Idag skulle vi enligt schemat vara ute 6 timmar och mestadelen av dessa timmar skulle avverkas i bergen. Det blev 6 timmar och 45 minuter och ALLT i bergen. Håll i hatten vilken tur, mitt längsta cykelträningspass ever. Efter ca 5 timmar var jag riktigt snurrig men en stående coca-cola och en dubbel espresso i Soller gjorde susen och jag satt fint på hjul över Soller hem. Några av bergen idag var Soller, Pyig Mayor och La Calobra. Mer berg på en dag än på en livstid tidigare, totalt strax över 3000 höjdmeter idag. Efter att ha intagit en stor och god måltid är det nu dax för sängen, Ove kliar mig på ryggen varje kväll innan vi ska sova så jag somnar som ett litet barn, skönt.

I botten av La Calobra, fint som rackarn. Jag ville stanna och fiska lite men majoriteten av gruppen var ivriga och ville gasa. Ja ja, sa jag och gick därefter på max i 39 minuter.

En bit upp på La Calobra. Vackert, mycket vackert. Det var en såkallad träningstävling, Henke Åbom visade samtliga var skåpet skulle stå och gasade likt min gamla trimmade MT50 upp till toppen. Det är så fint att få uppleva cykling med dessa pojkar, jag blir nästan tårögd, man lixom fattar inte hur starka de är, varje gång blir jag lika tagen av det.

Pyig Major, här ska vi ha ngn test på Torsdag. Det blir första dagen för Johan det, grattis Johan, den var inte så jobbig. Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

5 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Kvalitet kvalitet kvalitet!!! Själv klättrade jag vid brofästet idag. :)

Johan C sa...

Satan i gatan. Jag är rädd. Blir nog väl mottagen på min första cykeldag. Det kommer kännas som mount everst. Med tanke på att jag har klättrat max 60 meter under det senaste halv året, känns det sådär att börja med det. Men smärta är skönt och det är ju fin natur mycket fåglar att titta på.
Fantastisk reseskildring Ecke. Ses snart! Så TAGGAD!!!

Krantz sa...

Lite synd att ingen i Team Solde har nappat på min invit att hänga med till Dolomiterna i juli.Puig Major är 3/4 av vår "kolla så att hojen funkar" backe Passo Falzarego. Resten är mycket tuffare...

Anonym sa...

Johan! Dags att kolla in var du skall lägga in stöten. Make us proud!
http://www.climbbybike.com/climbs_selection.asp?MountainID=5019&Mountainname=Puig%20Major
//Mårten//

Delavega sa...

Fan va vackert alltså. Jag kom ihåg när jag körde ner till Sa Calobra.
Jag hade problem att komma upp med bilen på ettans växel.
Fattar inte att ni kunde cykla uppför.
Imponerande!