lördag 28 mars 2009

Fel mätarställning!



Jag fick ett tillfälligt haveri på min cykeldator när jag var ute på en runda för några dagar sen. Jobbigt, eftersom min totalsträcka nu för evigt kommer att vara på fem mil mindre än vad den borde vara. Det kändes så otroligt snopet efter cykelrundan när jag såg att datorn fortfarande stod på noll, det kändes precis som att den rundan liksom inte fanns längre. Precis som om den rundan inte kunde räknas.
Jag försökte skaka av mig detta trauma och ta det som en vuxen människa, men så i natt drömde jag att jag gick ner till cykeln och att hela min totalsträcka var nollad, inte bara fem mil mindre, utan helt nollad! Jag kan helt enkelt inte släppa det här med att det saknas fem mil. Det förföljer mig! Jag försöker nu på alternativ väg få upp milen på datorn, är det någon som har några tips för det här tar längre tid än jag trott! Jag menar i Tyskland så fipplas det ju hela tiden med mätarställningen i bilar, så det borde ju inte vara så svårt? Eller?

7 kommentarer:

Johan C sa...

Jag har hört att om man hoppar så får man fler steg på sin stegräknare. Det kanske finns något liknande trick med cykeln. Vet inte riktigt vad det skulle vara men jag ska gå och lägga mig igen och fundera på det. ;).

Thomas Gervard sa...

Sätt ekermagneten på en skruvdragare och håll den mot sensorn? 1500 varv i minuten; det borde inte ta så lång tid. Fast det är klart, om din dator räknar snitthastighet, så kan det ju bli lite missvisande ;)

schmunk sa...

Bra idé Thomas! Annars tycker jag att du ska kontakta tillverkaren. För det går bara inte att ha det så.

Anonym sa...

Här är något för Dan ;)

http://www.tokyofixedgear.com/productdetails.asp?productid=00484


//Thomas

Joakim sa...

Ring Ferris.
http://www.youtube.com/watch?v=4MxPoxxt7n0

Dan Stenqvist sa...

Du är fantastisk gumman!

Dan Stenqvist sa...

Hard core är bara förnamnet.