fredag 14 mars 2008

rain report + kläd beställning

jo, det är sant, gåshuden sprids över hela kroppen så fort jag ser bilden från skanör förra helgen. Otroligt att man kan skapa den atmosfären med hjälp av 2 hjul, självklart är det ni mina kära team mates som skapar detta men ändå. Jag börjar så sakta inse det religösa med att cykla på en väg. Tidigare har jag bara trott att allt handlat om doften av kantareller och mysiga stigar. Nu är begreppen annorlunda, asfalt, bockastyra, taktik. Paradoxala äventyr, båda så vackra, en gemensam nämnare - två hjul!

Nog om det. Jag kommer att sakna er i helgen och så vitt jag vet är saknaden ett mått på kärlek.... Vad gör man då man saknar något? Antingen intar man ett komplativt läge, väljer att krypa in i sig själv. Om inte det valet så väljer man att tok aktivera sig för att hålla alla tankar borta från det man verkligen saknar. Jag gör i helgen det sist nämnda och kommer att träna, äta, , träna, äta, sova, träna, äta, sova, träna, äta, sova. Jag viger helgen åt teamet i syfte att hålla tankarna på teamet i schack, de tar så lätt överhand annars.
För övrigt gnäggar Colnagon hemma på kvällarna nu, Colnago saknar de övriga fullbloden.

Idag placerades team soldes order in i systemet, vi kommer att bli otroligt fina och tanken på nästa lagbild får EM start elvan att se ut som vilsna grott människor.

Matklockan ringer, jag måste dra. Vänner, lova att ta det lugnt på vägarna, våga krypa upp på rullen och sist men inte minst lyssna efter att Anders plockar upp kedjan på stora klingan.

4 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Det är bara för vackert detta.

Johan C sa...

Vi kommer att sakna colnagon i helgen. Det är underbart att ha dig i stallet erik.
Nästa steg blir att du blir kanske att du blir team soldes första proffs åkare. Vi fixar bostad i malmö så du slipper regniga borås. Då slipper vi det här jobbiga avståndet! Fin helg

Matti sa...

I'm back on the blogg. Efter lite problem med lösenordet. Tänkte på en sak, om det finns möjlighet att skicka ner en extra tröja eller nått så vi kan göra provtryck på? Denna kan ju senare bli föremål för den bloggtävling som vi diskuterat. Saknar dig också erik... Glöm inte att köpa sydsvenskan imorgon.

Delavega sa...

Härligt att höra att du tar idrotten på allvar Erik. Bara du inte drar på dig några förslitningsskador.
Jag lovar dig att inför morgondagens pass skall jag drömma och fokusera på den stora klingan.
Jag vågar gå upp på den stora klingan, jag är inte rädd!
Jag vågar gå upp på den stora klingan, jag är inte rädd...