söndag 30 mars 2008

Det är roligt att cykla










Vilken fantastisk cykeldag!
Fint väder, danskt gästspel, Christian gjorde premiär, starka ben, gott kaffe, 10 mil, inga vurpor, skånska blåsten. Underbart!
Började dock lite risigt när blixten levde i en annan tid än oss andra. Han hade glömt att ställa om klockan! Vi fick smyga iväg utan honom för att möta upp honom nere i Skanör. Vi hade med oss två nya stjärnor Jesper, en fin dansk som bor i Malmö numera. Han ska också köra VR så vi får hoppas på fler gästspel.
Christian "trampaletto" gjorde premiär på sin nya Ridley cykel. "trampaletto" har varit semiproffs i cykel så han har en enorm erfarenhet. Det känns tryggt att ha med honom i klungan!
Jesper hade aktivitet på eftermiddagen så han trampade inte hela vägen ner till Skanör utan vände lite tidigare. Han såg riktigt stark ut!
Blixten fick jobba riktigt hårt med vinden på sin ensamtur ner till Skanör medan vi låg i klunga och hade det lite lättare med vinden!
Johan och Sarah var som vanligt starka trots en löparrunda på 3 mil dagen innan. Jag är imponerad.
Det roligaste var nog ändå när Dan berättar att han hade använt sina armvärmare som benvärmare. Han har inte så jättetjocka ben med sina 54 kg senor!!
Det blev 10 mil totalt och det känns riktigt bra i kroppen. Det är roligt att cykla!
Dan lägger du upp lite fler bilder?

7 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Fler bilder är på G! Grym runda idag. Kom just ut ur badkaret. Ska smörja in med med Body Lotion från, ja just det, American Crew.

Dan Stenqvist sa...

Craft, jag älskar mina nya kläder! Det är sjukt praktiskt att om man skulle glömma benvärmarna så kan jag använda armvärmarna lika gärna till benen. Genialt!

Jesper sa...

Ja, fin tur ute i skånska vindkanalen. Och med den vinden var det ju inget problem at komma hem igen snabbt. Jätteroligt at köra tillsammans! Får testa Skanörs kaffe en anden gang.

Delavega sa...

Ja, det var en underbar tur idag även om mina lår just nu säger till mig att jag ska lägga ner hela skiten.
Ja, jag vet att jag måste täppa till luckan så blir det bra mycket lättare ,men det är inte alltid så lätt som det låter.
Jag har 10 veckor på mig så jag hoppas att jag lär mig till the main event.

Dan Stenqvist sa...

Delavega, 10 veckor= minst 100 mil till. Inga problem. Du blir bättre och bättre för varje gång.

Anonym sa...

Trevligt och roligt var det verkligen! Mindre trevligt med vind, men utan motvind njuter man bara hälften av medvinden!! Kul med så många entusiaster på landsvägarna! Det är ROLIGT att cykla!!

johan sa...

Tack för igår! Kan man hitta en mer givande söndagssyssla än så här? Tror knappt det.