onsdag 12 mars 2008

Han Solo


Tyvärr var det många i stallet denna onsdag som hade diverse ursäkter för att inte medverka vid dagens träning.
Eftersom jag ligger några mil bakom på trippmätaren tänkte
jag testa mina solistvingar.
Vågade inte ta ut svängarna alltför mycket så Brofästet och tillbaka fick det bli.
Eftersom 2:e coach Abrahamsson var mycket tydlig under söndagens etapp till Skanör, då det gäller att köra på rätt växel samt att trycka på fem snabba efter kurva, hade jag stort fokus på detta.
Nördigt kanske men det kan vara avgörande i minutjakten på VR.

6 kommentarer:

Johan C sa...

Stabilt Anders! Ensam men stark antar jag.

coach sa...

lovar gott detta

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt. Det här kallar jag klass.

Delavega sa...

Tack för fina ord.
Ja, det kändes riktigt bra idag.
Höjde sadeln ytterligare 2 cm vilket gjorde att jag fick mer kraft i varje trampa. Kändes det som i alla fall.
Dock måste tilläggas att om jag ska kunna hänga på mina björnstarka kollegor måste det bli fler solopass.

Blixten sa...

vilken blick!

Anonym sa...

Solo är ganska nice ibland faktiskt. Jag körde också till brofästet igår fast fortsatte vidare till Bunkeflo och sen tillbaka samma väg. De slingriga cykelvägarna direkt efter brofästet är inte kul i hög hastighet, man ser faktiskt ingenting så mörkt det är. Spännande eller farligt?
Hade varit kul att lära sig om de där 5 snabba efter kurva.... Eller, nu när jag tänker efter, lära sig överhuvudtaget av en coach ;o) Får nog hänga på er på Söndag om det går...