måndag 17 augusti 2009

Veckans låt med Tractor Pullers

Tjena!

Här kommer veckans låt.



För några år sedan gillade jag Rancid jävligt mycket. Jag spelade in deras
platta "Rancid" (deras andra skiva som heter så) på min kassa Minidisc
(jag lämnade in den på Elgiganten flera gånger men de accepterade aldrig
att den var trasig, däremot gick det jävligt bra att gnälla på att den var
använd). Vill minnas att jag en dag cyklade fort som fan till skolan. Det
tog typ bara 16-18 låtar á 1:30 sedan rullade jag in på skolgården och
kunde börja eftersvettas. En annan gång när jag cyklade till skolan
knäckte jag styret vid ett igångdrag. Smäller inte lika högt som att
knäcka ramar på löpande band men jag är ju ganska spinkig.

Jag tror låten handlar om en kapplöpningshäst.

TRACTORPULLER-hälsningar,
Slagskeppet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra låt och vilken fantastisk basist, härligt! Jag har i princip aldrig hört Rancid, bara sett namnet på punkarjackor. Tack för mycket bra utbildning i finkultur bästa Slagskepp //Greven

schmunk sa...

najs!