lördag 27 juni 2009

vind och drink


Idag var det ingen lek, håll i hatten vad det blåste. På väg ut till Dalby var det rak motvind och det var lillklingan hela vägen för min del. Tack och lov blev vi omkörda av en vespa som vi attackerade direkt och paceade på hela vägen dit. Jag tror att föraren var ryttare och hon hade en jättefin rosa vespa.

Vissa tar en enkel espresso och andra tar en drink under rundan. Schmunken och Thomas köpte grymma kaffedrinkar i Dalby. Schmunken hade dundermedicin i sin drink och tog nästan alla spurter på vägen hem.

3 kommentarer:

schmunk sa...

Tack för idag! Det var frappe vi drack om ni undrar. Skönt med lite svalka.

jbckringen sa...

Vilket klipp grabben har.
gubben själv (till vänster på bilden med moppen)är som ett trött diesel-lok med läckande Turbo.;-)
Onsdag den 8/7 kan jag komma till spurten först. Är sugen på att göra det jobbigt för alla,.Vad säger du Schmunk om att Jag kör i uppdrag för dig? skall vi ha våra Usa tröjor på då?

schmunk sa...

Höhö, ja men min tröjja ligger i tvätten. Menar du att du ska dra upp farten tidigt? Det kan nog vara bra med ordentlig fart direkt. Som Erik sa så blir det säkrare med ett mer utdraget fält.