måndag 15 juni 2009

Nu har jag vaknat!



Det var först för en minut sedan jag slog på datorn här hemma på Utsiktsvägen 6 i Säter. Det första som slår mig är det massiva stöd som Team Solde har fått från bloggläsare, vänner och familjer. Det är så jklart helt fantastiskt och utan det stödet hade vi aldrig kunnat göra det här otroliga resultat som teamet faktiskt gjorde under helgen. För egen del kan jag ha gjort min bästa idrottsprestation någonsin då jag låg med huvudklungan i 24 mil innan jag var tvungen att släppa efter sista kisspausen. Från 17-24 mil låg jag på snöret i klungan och jag vill rikta ett stort tack till framför allt Greven och Daniel Larsson som såg efter mig lite extra och gjorde så att jag orkade hänga med till 24 mil. Redan vid 18-mil var jag krispig men arbetade mig in "i mitt eget lilla mentala rum", (Källa: Ville Railo) och lyckades sitta med. Hela klungan var fantastisk med otroligt bra stämning och uppmuntrade ord hela vägen.
Uppladdningen var enligt skolboken. Min kolhydatuppladdning med Maxim och Vitargo gjorde susen såväl som Patrik "The Hulk" Hjalmarssons pasta på fredagskvällen. Stort tack till Patrik och Monika för utmärkt stöd och fint husrum under helgen!
Jag är otroligt stolt över mina lagkamrater som alla gjorde brutala prestationer. Den som möjligtvis imponerade allra mest var Matti som körde in på en makalös tid på 9:01. Johan C utan problem kört in på under 8 timmar om han inte hade fått två punkor. Erik A är en cykelmaskin och styrde upp klungan på en föredömligt sött och rullade in på en brutal tid. Delavega körde strålande innan tårna sa ifrån i Jönköping. Något som är fint med Delavega är att han är så aktiv i klungan och är aldrig rädd för att ta vind även om det går riktigt fort. Coach är som alltid en klippa och gjorde mig lugn och fin när det smärtade extra i låren. Max Ehle som också körde med oss visade prov på riktiga krigartakter och körde in med Johan C över mållinjen om jag inte är helt fel på det. Vi hade även Spurt-Henke med oss i klungan som åkte riktigt bra trots brutalt väder och defilerade med Coach över mållinjen.
Men för att åka så snabbt som vi gjorde behövs det många och rutinerade åkare. Det var en ära att få köra med Idol-Mattias under en så lång period. När jag kände mig lite seg i vaderna så kollade jag på Mattias krutvader och vips så fick jag mer krut i mina.
För egen del väntar Gran Fondo i Falun på söndag. Ska bli väldigt roligt att få cykla med Brine och Snarkus i skogarna kring Falun.
Stort tack till min favorit Sara som tog så himla fina bilder efter målgång och bjöd på världens godaste kexchoklad.
Ett himla stort tack ska mor Britt ha som supportade oss under hela helgen och hade koll på läget!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag måste gratulera! Ruggigt starkt åkt! Jag är imponerad!

Snarkus sa...

så jävla bra!

Erik A sa...

dan, hade du inte redan varit ihop med Amelie och agent Ove så hade jag oxå velat vara ihop med dig eller finns det möjligtvis plats för en fjärde part? Amelie och Ove i all ära men det är ju dig jag vill åt. Grymt sammanfattat

Dan Stenqvist sa...

Erik, vi är moderna människor. Det finns alltid plats för en till i dubbelsängen (140 cm). Ove tar inte så mycket plats som jag trodde.

espressobiker sa...

Gött jobbat Dan!

Jens sa...

Dan, du har hjältestatus i mon bok, bara så du vet

Anonym sa...

Tack för att jag fick cykla med er under vätternrundan, ni räddade mig många gånger.

Mattias "Smålänningen med de rosa kläderna" Olausson

Johan C sa...

Det var underbart att ha dig i klungan Mattias. Det var fantastiskt att du lyckades kriga dig runt efter man hörde ett stort krampskrik efter 15 mil, enormt stort pannben. Respekt!
Att du var snyggast i klungan med din rosa uniform och zipphjul gjorde inte saken sämre.
Hoppas vi ses på nya äventyr och njut av 7.47!