söndag 7 juni 2009

Genrep- Husiesvängen




Vi körde Husiesvängen idag som anordnas av Klubben Cyklisten i Malmö. 12 mil där Rommelåsen skulle bestigas.
Efter ca 2 km lyckas jag få in en humla i munnen som brände mig i läppen. Läppen svullnade upp och det drägglades ganska mycket när jag drack vatten. Det sved i början men sen gick över!
Cykelcity och CK Lunedi körde som tusan och körde som vanligt sönder klungan i kantvinden, men vi fick en riktigt trevlig klunga på ca 8 pers och körde på en mycket fin tid. Johan Norell från Tractopullers-Skåne gjorde tävlingsdebut och körde enormt fint. Han var nere och hämtade både mig och Dan efter vi halkat efter och han trampade på riktigt fint i motvinden.  
Annars: Dan kände på klubban, Matti körde slut på vatten, Anders var stabil, Matti fick inte kramp. Ett händelserikt genrep som var nyttigt för vad som komma skall nästa helg. 
Tack Cyklisten för en trevlig dag och den goda korven efter loppet.

8 kommentarer:

Norell sa...

Tack för idag grabbar!

Anonym sa...

Tack själv, Johan. Det var som att komma hem när ni plockade upp mig i er grupp efter Häckeberga. Ingen hets. Bara sjukt stabil cykling från alla inblandade. En riktigt trevlig avslutning på "svängen" för min del efter att ha legat sist och sladdat i tätgruppen i 7 mil.

//Mårten//

Anonym sa...

cklunedi !!

Tack så mycket teamsolde det var en trevligt rundan att köra med er hoppas att det blir fler gånger.

Kul att träffa dig igen Matti men din superfina cervelo
Ha de bra !

En Fransman Benoit.

Johan C sa...

Såklart CK Lunedi. Ändrar omedelbums!

Johan C sa...

Fint att ha dig i klungan Mårten. Du kändes pigg och fräsch trots du hade legat på snöret.

Marcus sa...

Tack själva för sällskapet, vi hade en bra klunga. Hade Mårten valt att "komma hem" lite tidigare så hade vi nog kunnat få upp snittet lite till, men 35km/h får väl vara godkänt.

Snarkus sa...

nä, skönt att slippa det där! mycket bättre att sitta hemma och jobba. mycket.

Matti sa...

Blåsigt o Backigt... men nu känns det rätt bra.

Roligt att cykla med dig också Benoit och bra jobbat. Jäkla tryck i benen(ett måste om cyklar med 40 kadens) för en gammal rökande roddare.
Gött att se dig och det blir fler gånger, jag lovar.