torsdag 11 juni 2009

Förberedelserna fortsätter


Ryggfickorna är packade och galonvantar inköpta. Som bilden visar så tänkte jag mig cashewnötter till vänster, vetebullar i mitten och såklart massor av jelly bellys på höger sida. Dessa har jag faktiskt åkt ända till Köpenhamn för att införskaffa. Det är nämligen bara där som de finns i popcorn- och cappuccinosmak. För man lär ju inte få någon riktig cappucchino under loppet.

En annan sak som jag verkligen fått anstränga mig för att få tag i är HELT vattentäta vantar. Regn på Vättern betyder iskalla händer och det tycker jag inte om. Efter timmar av letande så hittade jag till slut ett par på Lindex barnavdelning, storleken ska visst vara lämplig för 5 till 6- åringar men de passade ganska hyfsat ändå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser bra ut det där Amelie... Vad det gäller handskar så finns det ett enkelt tips... diskhandskar... men det ser som sagt ut som du redan hittat en bra lösning:) Kör hårt o lycka till!!

/Ove

Amelie Olofsson sa...

Där sa du nåt Ove. Fasiken att jag inte tänkt på det. Diskhandskar är ju genialiskt. Så slipper man Bamse också.

espressobiker sa...

Jag önskar er alla lycka till i helgen och att regnet uteblir. Kör så det ryker!

Dan Stenqvist sa...

Downhill, underbart! Du ligger alltid steget före. Bamsevantar...jag säger då det.

Anonym sa...

Jag känner mig oerhört lyckligt lottad som får cykla med dig, Brummelisa!:)Fantastiska vantar. Och vilket snack-pack! Får nästan lite höjd puls när jag ser alla jelly bellys...Imorgon ska vi ha kuuul!
kram Jenny

Anonym sa...

Bamsevantarna är såååå fina!

Emma sa...

Bamsevantar eller diskhandskar, tufft val Downhill. Du kommer vara snyggast oavsett vad det blir. Kör hårt tjejer! Ring om ni behöver backup i Jönkping.