onsdag 17 juni 2009

Onsdagsspurt #7




Hur kul hade man egentligen på denna mittenveckodag innan Onsdagsspurten föddes?
Kan hur som helst omöjligtvis ha varit lika trevligt som man har det nu.
Idag var det dags igen och trots att skaran var något decimerad idag var det lika trevligt som vanligt.
I damklassen fortsätter Helena att regera och hon tar sig fram på vägarna som om hela hon var gjord av ett välsmort kullager.
I herrklassen däremot händer det grejer.
Idag har för första gången i Onsdagsspurtens historia, någon annan än Henke TP fått äran att dra på sig den gula ledartröjan. Ola var namnet och han är vrålstark. Tror ärligt talat att Henke kan ha mött en man redo för utmaningen. Om han står där segrandes vid säsongens slut vet jag inte, men han kommer definitivt ge spurtkungen en match.
Övrigt noterbart var att kungen av bergen, Johan C, återigen fick ta på sig den blå jerseyn. Som teammedlem kan man inte bli annat än stolt. Tillägnat Greven finns även en film om detta tröjbyte. Man vill ju ändå visa den adliga ryttaren att det fortfarande är Team Solde som regerar i bergen här i Skåne. Ett stort varningsfinger får man dock rikta mot Norellen som tar in på JC varje vecka. Sittandes rycker han i backen i sann Pullers stil.
Slutligen vill jag nämna att Staffanstorp CK verkligen vill vara med i leken på onsdagarna och det tycker vi i Team Solde är skitkul. Anders körde så det rök om däcken och på spurt nr 1 stack han direkt på krysset. Underbart kört Anders!

Team Solde vill härmed önska alla en skön natts sömn så syns vi om inte annat om en vecka.

Puss o kram
Kansliet

6 kommentarer:

Lindström sa...

Ni verkar ha så jäkal trevligt på Onsdagsspurten, tror faktiskt jag skall försöka ta mej ner en onsdag. Men å andra sidan finns det rätt bra stämmning på PRO Tour Borås också, idag körde vi första upplagan av PRO Tour RRC, kolla in www.protour.se 62 pers, och det bästa av allt, gasen i botten hela vägen, vinnarduon snitta 42 på dom 67 km. Vacker som Erik skulle ha sakt. Länge leva cykelsporten. Lindström

Henke sa...

Gött med hård konkurrens. Men detta är faktiskt inte första gången jag tappar ledningen i Onsdagsspurten. Förra säsongen passade Micke på att utnyttja min frånvaro för att gå upp i ledning nån vecka.

Kajsa sa...

och jag missade hela härligheten :-( ser inte bra ut för min del att upprepa förra säsongens bravad. nu kommer jag vara borta i ytterligare 3 veckor. kör hårt!

Dan Stenqvist sa...

Oh så vackert! Bra summering Delavega och bra kört Johan "!The Goat" Carlström!

Snarkus sa...

jepp, jag körde aktiv vila igår. kommer och tar tröjan igen.

Anonym sa...

Än en gång tack så mycket för et SUPERFANTASTISKFORMIDABELTUDSØGT (förlåt mitt danska) arrangement.

Kunne man få grupp bilden, så den kan komme med på Staffanstorpck.se också?

Skicka till mb@staffanstorpck.se

/Martin B