tisdag 23 juni 2009

Gran Fondo - Falun



Efter att jag satte på 20 mm-däcken har jag cyklat bra. Så är det bara. I söndags gjorde jag mitt livs lopp och satte med huvudklungan till sista backen och kom i mål strax under 2 minuter efter vinnaren. Vi har haft en extremt trevlig helg där Britt och Bosse har supportat oss fenomenalt. Hade inte Corleone varit förkyld hade han stått på startlinjen. Snarkus och Norellen körde brutalt. Norellen var med i en krasch i sista backen och om han inte varit med i den kraschen hade han slutat topp-10. Snarkus visade prov på att han ska köra elitklassen nästa år då han förde klungan upp för den loppets längsta backe. Schmunk, Bergakungan och Brine körde på extremt offensivt och gick in på fina tider. Det här gav mersmak.

10 kommentarer:

schmunk sa...

Bosse och Britt. Ni är bäst! Tusen tack!

Jag tappade kontakten med dom snabba grabbarna i den första backen som var en mil lång. Jag hamnade i andraklungan och där var det inga problem att hänga med. Jag gjorde min beskärda del av dragarbete. Kanske drog jag för mycket för mitt eget bästa. Vid 9 mil började jag slakna och vid 10 mil var jag helt slak o dann. Det var jag och Bergakungen som tvingades släppa andraklungan och vi körde resten av loppet tilsammans. Precis på upploppet blev vi ikappcyklade av tredjeklungan och Col de la Hoppbacke tog vi oss uppför med nöd och näppe.

trots slaka ben i slutet så var det en positiv upplevelse som man fått mersmak av.

Anonym sa...

Härligt jobbat!

Man blir ju sjukt sugen på fika när man spanar in den matsäcken!

//Daniel

Anonym sa...

Härligt! Bra cyklat. Banorna runt falun brukar alltid vara tuffa och verkligen endast lämna de bäst av de bästa kvar.

Mattias O

jb sa...

Dan du hamnade visst topp 10 bland motionärerna 3,23,21, att du skulle köra så bra låter helt otroligt dan!! snabbare än henrik öijer.(kan det vara så att dom tog allt drag-jobb) :-D

Unknown sa...

Grymt bra jobbat!

En fråga, var den första backen lika svinig som den ser ut på banprofilen (den med peak vid 25km)?

/R

schmunk sa...

Tror den var snitt strax under 5%. Den ser nog värre ut på banprofilen än vad den egentligen var. Men den var tuff och lång ändå.

Ola C sa...

Grymt bra kört grabbar.

/O

Dan Stenqvist sa...

Som sagt jb, jag hade en bra dag.

Delavega sa...

Fan va stolt jag blir Danne.
Du kan snart konkurrera om kaptensbindeln!

jbckringen sa...

Då säger jag bara wow dan.
Nu måste resten av teamsolde upp till Glumslövs,ålabodsbacken-backen och köra backträning,(cykla nu dit! ;-)
I Glumslöv,
tag glumslövsvägen,vänster-
sen vikingaleden,väster-ålabodsvägen. nedför backen.- ålabodarna ner vid vattnet kör motsols varv
ålabodsvägen-
sundsviksvägen,väster-vikingaleden,vänster-ålabodsvägen,vänster. kör 5 st varv.eller något.
ett tips är att det går att köra första biten på ren vilja när det blir flackt kommer syra skulden i nacken!! Obs!! det är cirka 15-18% lutning första biten. det är då ni skall öka farten med 5-10km/h eller så att säga fri fart spurt..1000m.