tisdag 6 januari 2009

Sol, snö, snor och semla

Det blev en sen natt igår då Idol Mattias och han utsökta Sara bjöd till middag. Att det sedan var hockey final gjorde ju inte sängdax tidigare direkt.
Nåväl, kl 10.00 satt Henke och jag på våra cyklar. Jag har lite problem med Konan för tillfället så det fick bli MTB. Färden gick till Ulricehamn där vi tog en fika på Västergötlands bästa kaffe, café torgstallet i Ulricehamn. Totalt blev det dryga 10 mil och runt 4 timmar i sadeln. På slutet var jag riktigt krispig och Henke fick mer eller mindre dra hem mig, tack Henke.



Det är vackert ute på vintern, här som vanligt på hjul bakom Henke.

Malena på Café torgstallet i Ulricehamn serverar en riktigt fin semla. Jag kan stark rekommendera detta café. Det är alltid öppet, kaffet är fint och personalen förtjusande.
Semlan var så god att jag fick grädde i hela ansiktet, härligt.

En gammal tågtunnel hade förändrats till ett isfall, det kändes som en kul turist grej så Henke fick agera modell framför isen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tio mil bland snö och istappar, ni är ju nästan FÖR starka!!

Dan Stenqvist sa...

Blev sugen att ge dig en kyss Erik.

Johan C sa...

Fint att se att du blir rastad av Åbom, Ecke!