onsdag 14 januari 2009

Byte från damsko till herrsko.


Fick leverans från cyclecomponents idag. Ett skepp kom lastat med ett par Shimano SH-R215B . De känns ruskigt snabba. Stabil sula i carbon som är riktigt stela. Känns lovande. 

Mina gamla SH-R098W som jag fick på köpet när jag köpte min Scott för exakt ett år sen har den här beskrivningen på Shimano's hemsida:

"Designed specifically to fit women, with a lower, narrower heel section and a lower volume front end."


Det kan bli tufft att klä upp ett par herr skor nu, men jag ska göra ett tappert försök.

8 kommentarer:

Delavega sa...

De ser sjukt snabba ut. Om du inte var snabb innan (vilket du var) kommer du vara manligt snabb nu.
Jättesnabb! Grattis Capitano

Anonym sa...

Välkommen till klubben. Jag tror du kommer fylla ut skorna utmärkt...
Vad händer med Scotten nu?

Johan C sa...

Scotten hängs upp på väggen i hall of fame rummet. Kommer säljas dyrt sen när man står på startlinjen på Touren.

espressobiker sa...

Varje cyklist av klass har ju en vintercykel och en sommarcykel.( Fast ännu hellre en träningscykel och en tävlingscykel.) För du är väl inte ute och rullar med fincykeln nu. Den skall ju först tas fram när blir sommartid igen. ;)

Anonym sa...

Damskor under hela förra säsongen!? Men heliga bananer!!

Dan Stenqvist sa...

Jag bara älskar det. Det är på något vis så mycket Team Solde att vår kapten har kört stenhårt med damskor utan att veta om det hela 2008.

Johan C sa...

Det som gör mig lite upprörd är att ni andra i teamet har sneglat på min lite lägre häl utan att sagt något. Utan skrattat lite hånfullt.
Men nu behöver jag inte vara orolig längre. Maskulin sko i blått och silver.
Espressobiker, sommarcykeln rullar lika snabbt på vintern.

Emma sa...

Ha, ha, ha jag dör...damskor! Herregud, jag visste att det var något som inte stämde...tihi hi hi, vilken man! Respekt Johan!