tisdag 20 januari 2009

Nygammal cykeldesign




















Ville bara visa dessa två sköna nyheter från ett amerikanskt företag som heter Areaware.
De gör vanligtvis annan typ av inredningsdesign men har som synes även låtit tillverkat ett par sjyssta tvåhjulingar.
Den lilla modellen är en ihopvikbar liten skapelse i aluminium. Det fina med den tycker jag är den gamla triangelformade ramen som vi inte har sett sedan början av 1900 talet.
Den större mer standardformade cykeln tycker jag är skön delvis p g a den infällda belysningen i ramen.
Lysande kort o gott.

6 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Oh vad trevlig läsning! Hur ska delavega transportera sig i vår i stadsmiljö? Blir det enväxlat, treväxlat eller världsmästarcykel?

Dan Stenqvist sa...

Försten, har du tränat nåt idag?

Delavega sa...

För det första kommer jag nog köra vidare på min världsmästarcykel ett tag till.
För det andra har jag inte tränat idag, men jag kom igång med ett fint löp- samt push-ups pass igår.
Fortsättning följer imorgon.
Tack för att du bryr dig.

Dan Stenqvist sa...

Ser det inte på funbeat anders.

Delavega sa...

Jobbar inte med Funbeat.

Dan Stenqvist sa...

Ge mig en bra anledning till att du inte gör det.