lördag 3 januari 2009

Födelsedagspresent monterad



Pedalerna jag så kärleksfullt fick av Dan är nu monterade av densamme. Min förhoppning är att jag inte ska tappa de där värdefulla tretton sekunderna som det ibland tog för mig att klicka mig i de förra pedalerna jag hade. Tretton sekunder som i värsta fall kan medföra att man ligger 120 meter bakom onsdagsspurtsklungan under hela den blåsiga sträckan förbi Bunkeflo och är så trött när första spurten kommer att man hellre vill slicka de jordiga hjulen till nyckick än att ta ett endaste tramptag till. Det är bara det att man inte orkar hoppa av cykeln och sätta igång med jordätandet, dels för att det är en energikrävande rörelse och dels för att man vet att man måste i de där jädra pedalerna igen någon gång, så det är helt enkelt lika bra att fortsätta trampa. Men med de här nya superpedalerna så är förväntningarna höga - aldrig mer tappa klungan på grund av pedalstrul! Och om jag tappar klungan av annan anledning så blir det i alla fall lätt att klicka sig i igen efter det att hjulrengöringen är gjord. Tack Dan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Hörde att Dan pratade om vilken utväxling du ska ha på cykeln. tänkte bara tipsa om en sida som beräknar hur tungt det blir, hur långt du rullar och kanske framför allt hur många skid patchar som du får på däcket (bra med många). Så det som du skrev om 48/17 lät bra, då blir det 17 patches, om du byter till 18 blir det bara 3 och vips får du byta däck...
http://software.bareknucklebrigade.com/rabbit.applet.html

Skynda skynda, så kan cykla!
Kram Kajsa

Amelie Olofsson sa...

Tack för tipset Kajsa! Alla tips jag får är enormt värdefulla för någon så grön som jag. Jag är galet cykelsugen nu så det dröjer inte länge innan den ska vara färdig, det har jag lovat mig själv. Må cykelguden vara med mig nu bara så det inte blir så mycket strul!

Hoppas du fick en trevlig runda idag trots isande kyla! Det är sånt som stärker...

Dan Stenqvist sa...

Dan, klipp dig.