söndag 2 november 2008

Höstcykling




Innan man ska ut på tur nu i höstkylan tycker jag att det är riktigt jobbigt att ta på sig alla kläder och massa meck. Har jag för mycket kläder på mig? Behöver jag liniment?
Upp på sadeln i kylan och kroppen vill egentligen krypa ner i en raggsocka.
Men efter ett par minuter får man upp kadensen och värmen i kroppen. Då är det så underbart. 10 pers satt på sina järn, karbon eller aluminiumhästar. 3 av dem var från "The black knights". Svarta heta fincyklar, svarta kläder, så jäkla fint. Blixten satt som på en kungatron med sin nya aerodynamiskt sittställning. Dan jobbade riktigt bra med rundtrampet och tänkte på att hålla in armbågarna, världsklass.
Annat trevligt inslag på rundan var Borlänge Johan's fantastiska störtlopps topp. Snacka om vindstopper. Jag fick den inte på bild men jag hoppas Dan fick det.
Höstcykling=mersmak!

5 kommentarer:

Blixten sa...

Big-ups till Brine med bringan som tog vind och drog mig tillbaka till klungan.
Vi måste fixa nya hjälmar, de bromsar för mycket. Eller beror det på något annat?

Anonym sa...

Ni blir sponsrade med alldeles för mycket hårvax!

Blixten sa...

inte vax.
kräk!!

Anonym sa...

Otroligt snygga cyklar, grabbar. Era Cervelos är "outtade" på nätet.
http://marcuspetersen.blogspot.com/

/Mårten/

Anonym sa...

Blixten, jag tror du gjort det samma för mej när mina ben int ville dela med sej mer, kanske kan våffelsmet vara ett recept på framgång, Dan borde veta, han har personig erfarenhet av detta naturens doping. Jag kör på det hela tiden:-)