söndag 16 november 2008

Gästbloggare: Spurt-Henke





6 stycken starka och modiga cyklister möte upp vid rondellen idag.
Ingen av oss hade en aning om vad det var som väntade oss ute på vägarna
denna söndag...
Turen började bra i ganska lagom tempo i stark sidvind, vi kände lite på
backarna vid brofästet och jobbade oss ner mot Klagshamn. Efter Klagshamn
fick vi vinden i ryggen och tempo ökad markant, när det gick som snabbast
så visade mätaren på över 60 km/h. Så långt allt bra. Det var när vi vände
hemåt efter Vellinge som molnen över Malmö såg allt annat än roliga ut.
Alla förberedde sig mentalt för att få en ofrivillig dusch. Men det skulle
visa sig att det inte var det hagel blandade regnet som var vår största
fiende utan blåsten! Jag har aldrig kört i så stark mot/kantvind. På ett
parti fick vi kämpa för att hålla 20 km/h och vi två tillfälle var jag
säker på att jag skulle blåsa av vägen! Då är det skönt att vi ändå var
några stycken som kunde hjälpas åt. Hade man kört ensam hade tårarna
troligen inte varit långt borta. Som tur var så hade alla klätt sig
vettigt så det var ingen som klagade på köld. Den enda gången som jag
själv frös var när jag efter lite övervägning ändå bestämde mig för att
laga min punktering som jag ådrog mig strax efter Allan´s korv. Det var
inte skönt för fingararna det. Men som helhet var det en bra runda på ca 5
mil i gott sällskap.

/Henke.

4 kommentarer:

olle h sa...

Oscuh och fy. Och ända är jag ledsen att jag missade det. Det är ju sånt som bygger kamratanda!

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt.

johan sa...

Skitigt var det! Cykeln förvisades ner till förrådet, för första gången!

schmunk sa...

Måste vart skönt att komma hem o ta sig en varmdush! Det härdar!!!