torsdag 6 november 2008

Adjustment


Trots att det är november månad råder det cykelfeber i teamet. Anledningarna är många. För egen del körde jag mitt kortaste träningspass på cykel någonsin. Det blev en runda minimalistiska 18 minuter med målsättning att kontrollera att lördagens sadelinställningar hemma hos Johan och Emma blev korrekta. På Ribbanrakan sträckte jag ut för fulla muggar och inställningarna kändes precis så bra som jag hade hoppats på. Mitt andra träningspassmål var att jobba med armbågarna. Trogna bloggläsare vet att jag har haft otroliga problem med att hålla in armbågarna när jag cyklar. Idol-Mattias tips angående mina armbågar från första träningslägret i Borås sitter som en kil i hjärnan på mig, men ändå har jag slarvat det senaste. Som tur var ser Blixten efter mig när vi är ute och kör och meddelar när bågarna flaxar ut för mycket. Med ny sittställning känns det som att jag kommer att kunna hålla in bågarna betydligt bättre för en mer rejsig position.

1 kommentar:

Johan C sa...

Skönt att inställningarna funkade trots vin i kroppen!