torsdag 12 november 2009

Tack för ditt brev Greven


Sicken otur du har Greven. Inte bra det här inför Aldo-spurten. Och för att fortsätta med tråkigheterna kan jag inte svara på om du har svininfluensa eller inte. Enda möjligheten att verkligen få det bekräftat är att ta ett nasopharynxprov och skicka det till PCR-analys, tyvärr tyvärr. Men man kan nog säga som så att OM du har svininfluensan så har du i alla fall fått en mild variant eftersom du vare sig har feber eller muskelvärk. Men man vet ju aldrig.

Och för att fortsätta på min lilla miniteori om att du inte ska lita så blint på Turbo-Eriks uttalande - man brukar säga att grönt snor talar för att det är en bakteriell infektion. Influensa, som är ett virus, brukar i alla fall BÖRJA med rinnande, klart snor snarare än gröna slajmkusar...

Vidare till fråga 2 - Spontant säger jag salt före grillkrydda. Detta eftersom jag har på känn att du kan kränga i dig ett stort antal såna här stekta ägg som en del av din uppladdning. Och kränger man i sig riktigt mycket grillkrydda, och därmed riktigt mycket av smakförstärkaren glutamat, då kan man råka ut för den mycket konstiga grejen Chinese Restaurant Syndrome! Detta eftersom glutamat också är en signalsubstans i vår hjärna... Läskigt.

Fråga 3 - Jadu. Sockerintag och håravfall. Intressant hypotes. Du har inte tänkt på hypotesen friktionsskada efter hjälmanvändning?

//Downhill

4 kommentarer:

Jens sa...

Scrubs och glutamatfri kravmärkt grillkrydda regerar.....

Johan C sa...

Gillar den vetenskapliga utvecklingen på bloggen.

Clabo sa...

Mycket viktigt inlägg.

Anonym sa...

Kära Dr Downhill
Tack för dina fina svar! Jag väljer att fastslå att jag har svininfluensa, Turbo-Erik brukar säga en massa kloka saker och jag har ingen anledning att tvivla på honom nu. Vad gäller grillkrydda så väljer jag att dra ner grillkryddeförbrukningen med 50%, varannan macka salt varannan grillkrydda. Kära dr Downhill du glömmer att vi pratar om 90-talet, då hade vi inte hjälm vi hade keps. Den satt i och för sig hyfsat tight och när vi skulle kasta oss ner för ett berg så vände vi på den så att skärmen satt bakåt. Då uppstår friktion, jag är helt enkelt kepsflintis. Team Crescent noterade 1998 världsrekordet i cykling med bakåtvänd keps på Lanzarote med 109.4 km/h. Bästa Dr Downhill tack för dina svar, ha en trevlig helg!

Fotnot; Idol-Mattias hade hjälm även på 90-talet, han var redan då före sin tid. Dessutom höll han på med något som hette stretching, det var en fluga som försvann ganska fort tillsammans med Grunchen.

Full Pull från Greven