lördag 21 november 2009

Spot the benbrott!


Här är plåten på vilken ortopeden baserade beslutet att sätta gips på min högerhammare. Vilket tyvärr innebär ett avbräck för Urbans imorgon, då en kugge i lagets spurttåg försvinner. Nu ser Urbans så starka ut ändå att det inte ska vara någon risk att spurten vinns av en knalle för det. Själv får jag följa racet från teambilen, som en riktig sportchef.
Doktorn hävdade att det var ett ordentligt brott, men jag hade svårt att se det på röntgenplåten. Kan ni? Rätt svar ger en kvadratdecimeter på gipset att rita valfritt motiv på. Restriktioner gäller mot ekivoka motiv, ty min mor kommer och hälsar på innan gipset ska bort.

3 kommentarer:

Thomas Gervard sa...

Jag skulle säga att det är längst ut på femte metakarpalbenet.

Vi hade en liten fundering i klubbstugan under torsdagsmötet, om det inte skulle vara möjligt att cykla med gips om du använde ett tempostyre. Och funkar inte det, så hade Brine någon idé om silvertejp.

Clabo sa...

Egentligen, Thomas, så är ju inte styret mer än ett ställe att sätta växlarna på. Om jag kör på en gammal racer med ramväxlar så kan jag faktiskt plocka bort styret helt.
Och grattis till din kvadratdecimeter. Kritor får du stå för själv.

Snarkus sa...

vadå benbrott, det där är en handjävel! jävla urbans!