torsdag 19 november 2009

Onsdagsdansen - Balett


Somliga kör spinning eller mountainbike som vinterträning, somliga kör mycket snack och lite verkstad, och somliga går på riktig lårbyggarträning - nybörjarkurs i balett.

Johanna, Jenny och jag gick direkt från onsdagsspurt till onsdagsbalett och igår var det avslutning och därmed är det förstås även uppvisning för er. Jenny var tyvärr inte där igår utan det kan hända att det var alternativ benträning eller äggstekning istället denna dag. Vad ni kan se på videon är det klassiska "grodhoppet" som översatt på franska blir chassé, plié eller nåt sånt, ett steg ni känner igen från Svansjön eller liknande uppsättning.

I bakgrunden hörs vår PT Måns som har sett till att våra vadmuskler har ökat till den dubbla storleken på bara 10 veckor. Det ni.

4 kommentarer:

Johan C sa...

Måns Boll är Emmas nya idol. Jag dör!

Delavega sa...

Jäklar va roligt!
Ni är för sköna tjejer alltså, det måste jag medge.

Dan Stenqvist sa...

Jag är mycket imponerad! Här ser vi ett bra exempel på att hård träning och målmedvetenhet ger resultat.

Jenny sa...

Sötaste vännerna, vilka fina "changements"!! Och helt utan att fnissa- på tok för seriöst:) Själv låg jag i postinfluensavaccinationssjukan- helt utslagen!! Sov till 15.30 dagen efter...